„Két évtizedes pályám során azt tapasztaltam, hogy itthon – bár a jazz bizonyos szempontból reneszászát éli – nagyon sokan idegenkednek tőle” – mondja Sárik Péter. „Ez legtöbbször azzal magyarázható, hogy valamilyen negatív sztereotípiát kapcsolnak hozzá. Ez lehet egy rossz koncertélmény, a műfajjal való egyszeri szerencsétlen találkozás, mások pedig egész egyszerűen nem tudnak semmit a jazzről.” Május elején ezért hirdette meg az élő koncertek mellett a közösségi médiára épülő I Love Jazz kampányt, amelynek célja, hogy új rajongókat szerezzen a műfajnak. Korábban is voltak ilyen próbálkozásai; például a Jazzkívánságműsor – amikor a publikum dönthette el, hogy milyen dallamokra improvizáljanak –, vagy a gyerekeknek szóló Jazzmesekönyv és más, interaktív előadások.
Sárik Péter szereti átlépni a műfaji határokat. Másfél évvel ezelőtt kitalálta, hogy Beethoven kompozícióiból készít jazz-feldolgozásokat, s ezzel a programmal sikerült megtölteni a Zeneakadémia nagytermét. Idén kora tavaszal a Cziffra Fesztiválon viszont ő volt a művészeti vezetője annak a programnak, amely a Cziffra által is magas szinten művelt bárzene, az amerikai örökzöldek és a régi magyar slágerek világába kalandozott.
Az I Love Jazz kampány a Sárik Péter Trió vadonatúj, Lucky Dog című lemezére épül, amely a zenekarvezető szerint „energikus, sokszínű és életigenlő muzsika”. Triójának állandó ritmus-szekciója, azaz a bőgős-basszusgitáros Fonay Tibor és a dobos Gálfi Attila mellett öt vendéget hívott a lemezre, akik – szándékosan – eltérő stílusokat képviselnek. A gitárosok közül Gyárfás István a tradicionális swinget, Gyémánt Bálint a modern kamara-jazzt testesíti meg; a szaxofonos Borbély Mihály a kárpát-medencei és balkáni népzene felé kalandozik, az énekes-hegedűs Várallyay Petra zeneszerzőként is egészen egyéni stílust képvisel, Tar Gergely pedig egzotikus ütőhangszerekkel, például afrikai dobokkal, csörgőkkel, csengettyűkkel színesíti a hangzást. A lemezbemutató koncert június 2-án lesz a Budapest Music Centerben.