Mint mondta, közérdekű adatigénylés eredményeként megkapták az utóbbi hat év adatai, amelyek alapján ez idő alatt 171-szer kellett lezárni meghibásodás miatt a vonal valamely szakaszát, 165 késést okozó forgalmi zavar történt, ebből 71 alkalommal kellett a közlekedési vállalatnak külső beavatkozást kérnie, és 10 olyan eset történt, amit a katasztrófavédelem tűzesetként könyvelt el.
A DK szerint egyetlen tűzeset is megengedhetetlen a 2-as metrón, nemhogy ennek a tízszerese - fogalmazott a politikus, aki szerint "ha Orbánon és Tarlós Istvánon múlik, még évekig utazhatunk életveszélyben a 3-as metrón, abban reménykedve, hogy talán nem történik tömegkatasztrófa".
Gy. Németh Erzsébet szerint "mára az is kiderült, hogy az orbáni bosszú elérte a 3-a metrót", hiszen az olimpiai pályázat bukása után visszavonták azt a kivitelezői tendert, amelynek keretében elindulhatott volna júniusban a metróvonal déli szakaszának felújítása.