Egy asszony költői ellenállása bebörtönzött férje védelmében, vezette be megemlékezését az újság. Az első magyar film, amely így nekitámadt a kommunista önkényuralomnak. Az ösztönzője Déry Tibor volt, André Gide „Visszatérés a Szovjetunióból” művének a fordítója, akit a budapesti forradalomban vállalt szerepe miatt Kádárék 1956-ban bebörtönöztek. A történet maga ellenprogram akart lenni már a zendülés kezdeti szakaszában, mintegy leszámolás a totalitarizmus eszméivel. Megdicsőítése a gyöngédségnek, a szerelem jogának, a szív ellenállásának egy olyan társadalomban, amely az ostobaság jegyében az ideológiai dogmatizmus eszközeivel élt. A hősnője - emlékeztetett rá a rangos párizsi lap mai ismertetése – Luca, a fiatalasszony, akinek férjét Jánost sötét politikai megfontolások jegyében vetettek börtönbe.
Fekete-fehér filmalkotás, jelképezve a szabadság megfosztását, ábrázolva egy fiatal nő viszonyát anyósával, egy idős asszonnyal is, akit kétségbe taszít fiának a hiánya. A történet igyekszik megkerülni az érzelmeket, miközben érinti az intim ellenállás borzalmait is, számot ad az apró gyávaságokról is, amelyek át meg átszőtték az önkényuralom hétköznapjait, a szétdúlt pár aggályait is. „Lefekszel velem?, idézi a párost, igen, egész éjszaka, minden éjjel, amíg csak élünk”. Íme, az igazi forradalom, fűzi hozzá az ismertető visszatekintés. És fölidézi azt is, hogy olyan remek magyar művészek adtak nagyságot a filmnek, mint Darvas Lili az öregasszony szerepében, Töröcsik Mari a menyecske, Darvas Iván a férj, és Mensáros László, orvos, az egyik partner.
Makk Károly Szerelem című filmje felújított és digitalizált változatban látható a francia mozikban a Clavis Films forgalmazásában.