Trumpnál „gazdaságosabb” kampányt senki nem vívott az elmúlt évtizedekben, 90 millió dolláros kiadása kirívóan alacsony. A 2008-as párharcban Barack Obama 322 millió dollárt, republikánus ellenfele, John McCain 125 millió dollárt költött a kampány hasonló időszakában. 2012-ben Obama 260 milliót, republikánus kihívója, Mitt Romney 163 milliót fordított választási kiadásokra.
A manhattani milliárdos és a volt külügyminiszter kampánygépezetét szinte össze sem lehet vetni, míg Clinton 710, addig Trump mindössze 72 kampányaktivistát alkalmaz a jelentés szerint. Clinton már több mint 100 millió dollárt költött televíziós hirdetésekre, Trump viszont alig 20 milliót.
Hatalmas az eltérés például Massachusetts államban, jelentette a Boston Globe. Trump ott mindössze 647 ezer dollár adományt gyűjtött július végéig, míg Clinton 10,8 milliót. A hagyományos republikánus adománygyűjtő gépezet ezúttal nem működik olajozottan, sok donor inkább a kongresszusi jelölteknek ad, a legnagyobb helyi republikánus adományozó, Seth Klarman ezúttal a demokrata elnökjelöltnek adományozott.
Míg hagyományosan a védelmi ipar nagyágyúi döntően a republikánus elnökjelölt mögé sorakoznak fel, idén ez is másképp alakul. A Politico című lap írja, hogy 2:1 arányban Clinton kampányát támogatják. A volt First Lady adományozónak listáján védelmi óriáscégek két tucat vezetője szerepel, Trump listáján mindössze kettő. A Lockheed Martin, a General Dynamics, összesen 25 nagy cég alkalmazottai 93 ezer dollárt adtak Clintonnak, 46 ezret Trumpnak. 2012-ben épp fordítva volt.
Egyedül a kisösszegű adományok terén előzi meg Trump Clintont, a „kisembereket” támogató milliárdos kampánypénzének 70 százaléka 200 dollárnál kisebb összegű adományokból folyt be, Clintonnál az adományok fele jött össze kis összegű befizetésekből.