Kelecsényi László filmesztéta tökéletesen kiigazodik a sajátos művész sorsok szövevényes hálójában. Éveken keresztül szerkesztette a Krúdy Gyula-életműsorozatot a Kalligram kiadónál, s a mai napig az általa jegyzett lényegre törő, stílusos nekrológokkal kezdi első oldalát a Filmvilág. A filmtörténész harmincas évei közepén már könyvet írt Karády Katalinról, a magyar film egykori csillagáról, néhány éve pedig Krasznai Tünde fiatal énekesnővel közösen álmodta színpadra a legendás dívát. Monodrámája Ne kérdezd, ki voltam címmel két évvel ezelőtt debütált a kapolcsi Művészetek Völgyében, de a sikeres Karády-est a mai napig számtalan egyéb fesztiválra, játszóhelyre eljut. Kelecsényi újabb színházi jellegű próbálkozása, a Négy király meg egy bubi szintén egy emblematikus magyar színésznőnek állít emléket, méghozzá Tolnay Klárinak, akinek születése 100. évfordulója alkalmából tavaly tartottak hivatalos centenáriumi évet.
„A Tolnay Kláriról szóló darab ötlete véletlenül talál rám; megláttam benne a színpadi trükköt, hogy egy színész négy szerepet is játszhat. A felolvasószínház pedig nagy divat manapság. Ki lehet próbálni a hatásokat különösebb anyagi kockázat nélkül. Drámaírónak ugyanis még kezdő vagyok, bizonyítanom kell, hogy érek annyit, mint a befutottak” – mondta lapunknak Kelecsényi László, aki először 2010-ben kísérletezett a drámaírással. Akkor Krúdy, a bujdosó címmel egyfelvonásost írt, amelybe Cserna Antal színművész alakította a néhai nagy hatású prózaírót.
A Négy király meg egy bubi szombati, pinceszínházi előadása egyébként nem ősbemutató, korábban már játszották, akkor maga a szerző is szerepet vállalt benne. A mostani feldolgozásban egy művészházaspár, Lázár Balázs, a Vígszínház karakterszínésze és felesége, Tallián Mariann előadó- és színművésznő lép színre. Utóbbi a legendás színésznőt, férje a Tolnay életében felbukkant férfiakat személyesíti meg, akiknek alakját a művésznő élete utolsó napján idézi fel. A hozzávetőlegesen hetven perces darabot Kelecsényi maga rendezi. Az alkotó elmondta, rendezőként a jó színészválasztást tartja az egyik legfontosabb tényezőnek, a siker másik felét a közös hang megtalálása jelentette. Hozzátette, menet közben is tovább írta a művet. Ettől függetlenül a rendezés csak kivételes kaland Kelecsényi László életében, marad továbbra is az íróasztalnál: előkészületben van egy gyűjteményes drámakötete, és hamarosan regénytrilógiájának újabb darabja jelenik meg.