Nemzeti biennálé

Szentendrén az idén csak jó közepes, és jó néhány közepesből messze kiemelkedő művet talál a látogató.

Átmenet V-VI. - Farkas-Pap Éva műve

Két klasszicizmus között is hiteles

Egy szobrász, aki sosem csupán a szép anyaggal akarta elkápráztatni közönségét.

Borsos Miklós: Vénusz születése, 1959. Ruskicai márvány

Egy csendes konstruktivista

Ilosvai Varga István képein a konstruktivitás él együtt a város- és emberszeretettel.

ILOSVAI VARGA ISTVÁN: CSENDÉLET (1933.) KÉPEK: FERENCZY MÚZEUMI CENTRUM

Ki tudja, mi szerint zsűriztek

Nemzeti Szalonban az ipar- és tervezőművészet: az anyag jó, de a kommunikációjuk gyatra. A képre kattintva még több fotót láthat!

Lantos Tímea: Zöld pont készlet, 2013 [részlet?]

Kétfrontos művészet

Már a folyosói kronológiából láthatja a néző, hogy komoly kiállításra számíthat. Abból a társadalom- és technikatörténeti folyamatábrából, amelynek tárgya nemcsak Kondor Béla méltatlanul rövid életét keretezte, hanem amelyet Kondor művészete folyamatosan átélt, értelmezett, de amely összefüggésekre nem volt szokás komolyabban ügyelni.

Hangzavar, 1960

Rózsa Gyula: Országlilizmus

Ország Lili: Vonat előtt (Alagút), 1957. Papír, kollázs, 14,5x22,5 cm. Szépművészeti Múzeum – Magyar Nemzeti Galéria
  • Belföld
  • Gazdaság
  • Külföld
  • Vélemény
  • Kultúra
  • Népszava-videó
  • Fotógaléria
  • Szép Szó
  • Visszhang
  • Nyitott mondat
  • Reflektor
  • Bűnügy-baleset
  • Sport
  • Mozaik
  • Napi Visszhang