Az Orbán-kormány a választások utánra tolta a megszorításokat. Várhatóan júliustól emelkedik a jövedéki adó, ekkor vezetik ki az árrésstopokat és jön újra a reklámadó is. Ez utóbbi a Népszava kiadóját is érinti, de minden magyarországi televízió, plakátos cég, internetes portál számolhat ezzel.
A reklámadót ugyanis alapesetben a reklámot publikáló médiumnak kell fizetni a bevételeiből. Dönthet úgy, hogy lenyeli a 7,5 százalékos adót vagy ráterheli a megrendelőre – ha tudja. Egy versenypiacon ez talán nem okozna olyan nagy gondot, de a kormány gondoskodott arról az elmúlt 10 évben, hogy reklámpiacon sem mindig a verseny szabályai érvényesüljenek. Van olyan – jellemzően kormánykritikus - napi-, hetilap vagy internetes újság, amely gyakorlatilag nem fér hozzá a reklámpiachoz, egyrészt mert nem kap az állami reklámtortából egy morzsát sem, másrészt emiatt a piaci hirdetők is elkerülik. A reklámadót a nagy hirdetési bevétellel rendelkező külföldi cégek – Facebook és társai – viszont biztos nem fogják fizetni, hisz eddig sem tették. A kormány a reklámadó élesítésével tehát tovább torzítja a versenyt a multik javára, de már megszoktuk, ők így támogatják a hazai kkv-kat.
A jövő év tervezéséhez kezdhetik az áremeléseket számolgatni a reklámhordozókat birtokló cégek, de a nagy kép méginkább elszomorító. Ugyanis mindezen adóemelések, megszorítások csak a választások után jöhetnek. Pedig a hiány már most is az egekben, az ország jövő évi költségvetése összeomlott.
És a reklám- valamint a jövedéki adóemelés csak a kezdet. Ennél sokkal komolyabb kiigazításra lesz szükség – bárki is nyerje a választást. Ígérhet itt bárki bármit - 14 havi nyugdíjat vagy 5 százalékos áfát -, a végén valakinek ki kell egyenlíteni az Orbán-kormányok osztogatása, fosztogatása nyomán keletkezett számlát és adósságot. Leginkább nekünk.