A napokban egy korántsem szívderítő gyorsjelentést publikált a Mercedes-Benz. A stuttgarti székhelyű konszern, 2025 második negyedévében valamennyi fő mutatójában alulteljestett, beleértve az értékesítést, a nyereséget, az árbevételarányos megtérülést, míg a visszahívási arányt növelték. A cégvezetők hivatkoztak a vámpolitika bizonytalanságaira, az általánosan romló piaci környezetre, vagy a kínai piaci terjeszkedés kiszámíthatatlan veszélyeire. Szakértők szerint azonban inkább arról lehet szó, hogy az egykor a luxuskategória megkerülhetetlen márkájának tekintett autójuk veszített fényéből. Viszont úgy hírlik, hogy a kutyaharapást szőrével való gyógyítás elvének engedelmeskedve, egy új modell üzemének az Egyesült Államokba való áthelyezésével igyekeznek legalábbis részben kivédeni Trump elnök drasztikus vámintézkedésének várható negatív hatását, megpróbálkoznak ismét megkapaszkodni a prémiumkategóriás gépkocsik piacán az Újvilágban.
A hír a szárnyra kapásával szinte egyidejűleg a Mercedes-Benz megerősítette versenyautójuknak a Hungaroringen elért harmadik helye feletti örömük közepette, hogy a társaság kecskeméti, új beruházása kiválóan halad, így a jövő év első negyedévében megindulhat az új Mercedes modellek gyártása az alföldi városban. A több, mint egymilliárd eurós költség sem kendőzheti el, hogy az Egyesült Államok és az Unió közötti vámalkunak komoly kihatásai lesznek Magyarországra is, hiszen - összességében - minden nyolcadik nálunk gyártott autó Amerikában talált vevőre. A teljes magyar export öt százaléka irányult oda, s a mérleg számunkra kedvezően alakul, főként az autóipar kiemelkedő részaránya miatt. Ez figyelmeztető jel! Nem véletlen, hogy a Debrecenben épülő BMW lefaragott korábbi terveiből. S az autóalkatrész-gyártóknál is megindultak az elbocsátások. Eljött az ideje annak, hogy a hazai - a statisztikai adatok szerint - botladozó ipar már középtávon vadonatúj stratégia mentén tevékenykedjen. A baljós előjelek már érezhetőek, s nemcsak a vámalku miatt.