tankolás;csere;felhívás;légitársaságok;Budapest Airport;olajvezeték;július;üzemanyaghiány;

Ismét a kormány célkeresztjében a Budapest Airport, tárgyalások kezdődnek a megvételéről

Akadozik az üzemanyagellátás Ferihegyen, a Budapest Airport csak minimális tankolást biztosít a légitársaságoknak

Az okok egyelőre nem ismertek, de az előző hónapban csőszakasz-csere volt a Dunai Finomítóból a Liszt Ferenc repülőtérre vezető, 40 kilométer hosszú, óránként 110 köbméter kapacitású kerozinvezeték egy szakaszán.

Gondok vannak az üzemanyag-ellátással Ferihegyen – írja csütörtöki hírében az AIRportal.hu, a Budapest Airport felhívása nyomán. Abban arra hívják fel a légitársaságok figyelmét, hogy járataikat minimális ferihegyi üzemanyag-utántöltéssel tervezzék, az ellátási láncban keletkezett zavar július végéig tarthat. Mint hozzátették, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetői már két napja tudatta a légijárművek üzemeltetőivel és a légitársaságokkal, hogy zavarok vannak a repülőgép-üzemanyag ellátás körül, ami a repülőtéren működő összes üzemanyag-kiszolgálót érinti.

– A közlemény alapján a probléma miatti korlátozás július 16-án 0 órától július 31-én éjfélig tart. Ebben az időszakban az üzemeltetőknek úgy kell tervezniük járataikat a közlés szerint, hogy csak minimális üzemanyagot kelljen utántölteni a budapesti repülőtéren, és a lehetséges legnagyobb mennyiséget a kiindulási helyükön vegyék fel – erősítette meg az átmenetileg kevesebb kerozinkészletről szóló híreket a Budapest Airport.

Arra kérik a légitársaságokat hogy a kiinduló repülőtereken több üzemanyagot vegyenek fel, amíg a készletek helyre nem állnak az üzemszerű működés szintjére. – A légitársaságok együttműködése esetén a kialakult helyzet miatt járatkésés- vagy törlés nem várható – tette hozzá az reptér üzemeltetője. A repülőtérre a MOL százhalombattai finomítójából csővezetéken érkezik a repülőgép-üzemanyag, de alternatívaként vasúti szállításra is lehetőség van. Ferihegyen jelenleg két üzemanyag-kiszolgáló cég működik, egyik a Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft., a másik pedig az AirBP.

A MOL korábban arról tájékoztatott az MTI szerint, hogy a vállalat csőszakasz-cserét hajt végre június elején a Dunai Finomítóból a Liszt Ferenc repülőtérre vezető, 40 kilométer hosszú, óránként 110 köbméter kapacitású kerozinvezeték Gyál és Vecsés közötti szakaszán, de akkor azt írták, hogy a munkálatok ideje alatt repülőgépek üzemanyag-ellátása folyamatosan biztosított lesz. Azt nem tudni, hogy a mostani ellátási problémák összefüggésben állnak-e ezzel.

Hiába nőtt jelentősen – a hivatalos adatok szerint – a magyarországi átlagkereset, ez nem látszik meg a vendéglátás forgalmán. Az éttermek tekintélyes része csak hétvégére telik meg, s kevesebb étel és ital fogy.