A Karácsony Gergely vezette főváros törölte a gödöllői HÉV és a 2-es metró távlati integrációját Budapest városfejlesztési tervei közül, azzal a hivatalos indoklással, hogy a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium ezt kérte tőlük - erről Vitézy Dávid számolt be a Facebookon, megjegyezve, hogy mindezt nem fogja hagyni.
Vitézy szerint a tárca és Budapest illetékesei tavaly szeptember 4-én találkoztak, azonban a BKK ott sem volt, a várost pedig a pár héttel később leváltott főpolgármesteri kabinetfőnök képviselte. „A hibrid jellegű működtetés – a bekerülési és üzemeltetési költségek miatt elvetésre került, a mainál kedvezőbb átszállási kapcsolat kerül kialakításra” - idézi a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője az emlékeztetőt, ami alapján azt írta, ezzel a közlekedésfejlesztési dokumentumokba immár 15-20 éve hosszas küzdelem árán bekerült, a metró és a hév integrációját jelentő jövőkép menne a kukába.
Mindez Vitézy Dávid szerint három okból furcsa:
egyrészt a beruházást a kormány által elfogadott és máig hatályos Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia tartalmazza,
másrészt a beruházást a főváros korábbi közlekedésfejlesztési tervei is tartalmazták,
harmadrészt pedig a fejlesztésért a XVI. kerület fideszes polgármestere, Kovács Péter is két évtizede kűzd és Vitézy nem tud arról, hogy feladta volna.
Mindemellett persze a korábbi főpolgármester-jelölt azt is meglepetéssel konstatálta, hogy a Karácsony-féle városvezetés feltétel nélkül elfogadta az ÉKM iránymutatását a törlésről.
A szakbizottság hétfőn dönt a Fővárosi Településtervről, amely Budapest közép- és hosszútávú városfejlesztési terve. Vitézy itt még bizottsági elnökként igyekszik módosítani az elképzelésen.
„Még civil közlekedési aktivistaként kezdtem azt a küzdelmet, hogy a gödöllői HÉV-et ne hagyjuk rohadni tovább, ne szigetüzem legyen, hanem előbb vagy utóbb integráljuk a metróval, hiszen a mesterséges átszállási kényszer az Örs vezér terén teljesen felesleges. Nem gondolom, hogy ez a projekt jövő héten megvalósul. De ha már a távlati fejlesztési tervekből is engedjük törölni, akkor soha nem is fog - akkor sem, ha esetleg egyszer több pénz, egy Budapesttel együttműködőbb kormányzat vagy újra elérhető uniós források lehetővé tennék” - zárta bejegyzését a várospolitikus.
Vitézy Dávid fotón mutatja be a százmilliós Lázár-propaganda és a valóság monori találkozásátVitézy Dávid: Három éve kicserélhették volna a győri vonalon a síneket, de Lázár János lehúzta a felújítást