Debrecen;Lázár János;Vitézy Dávid;tervpályázat;Közlekedési Múzeum;Építési és Közlekedési Minisztérium;

Vitézy Dávid szerint Kőbányán lenne a legjobb helye a múzeumnak

Vitézy Dávid: Mégis újraéledt Lázár János eszement terve a Közlekedési Múzeum Debrecenbe költöztetéséről, kiírták a tervpályázatot

A múzeum egykori főigazgatója, jelenleg a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője szerint szégyenteljes a döntés, ráadásul a korábbi helyszínre milliárdokért elkészített terveket egyszerűen kidobták.

„A korábbi visszakozás ellenére Lázár János tárcája, az Építési és Közlekedési minisztériuma hétfőn mégis kiírta a Közlekedési Múzeum Debrecen mellé költöztetésére szóló építészeti tervpályázatát. Szégyenteljesen rossz, minden létező szakmai szemponttal ellentétes döntés ez” – posztolta Facebook-oldalán Vitézy Dávid. A fővárosi politikus szerint ugyanis a miniszter három éve nem tett semmit a múzeum újranyitásáért. – A kőbányai helyszínre készült világszínvonalú, az adófizetők számára milliárdokba terült, teljesen elkészült kiviteli terveket kidobta, az időszaki kiállítást bezáratta, az Északi Járműjavító évek után idén először nem is látogatható – tette hozzá.

 „Ha a társadalom úgy dönt, hogy Budapesten legyen a Közlekedési Múzeum, azt tudomásul veszem” – idézte Vitézy Lázárt egyik utcafórumáról, majd arról hogy a patthelyzet miatt a debrecenieket is hibáztatta, hogy nem látja rajtuk az ügy miatti elszántságot. A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője  kiemelte, hogy a Fővárosi Közgyűlés nagy többséggel döntött arról, hogy azt szeretné, ha a Közlekedési Múzeum Budapesten maradna és a kőbányai Északi Járműjavítóban az elkészült tervek megépítéséhez minden támogatást megadnak.

„Bízom benne, hogy komoly építészirodák nem adják a nevüket ehhez a szégyenhez, és a jövő tavasszal hivatalba lépő kormány lemondja ezt az átgondolatlan, teljesen elhibázott beruházást. Hiszen egy, Debrecentől is tíz kilométerre fekvő külterületi szántóföld az autópálya-csomópont mellett Nyugat-Magyarországról, Zalaegerszegről vagy Szombathelyről akár 7-10 óra utazás is lehet egy iskolás csoportnak. De még Debrecen belvárosából is fél óra. A helyszín országos múzeumnak teljesen alkalmatlan, tömegközlekedési kapcsolatai nincsenek, legfeljebb kamionos pihenő számára lenne alkalmas helyszín” – ismételte meg korábbi érveit Vitézy Dávid.

A fővárosi politikus megjegyezte, a Közlekedési Múzeumot minden Budapesthez köti: a szakmai és muzeológiai stáb, az egyetemi háttér, az intézmény 126 éves fővárosi története és lássuk be, a magyar közlekedéstörténet legfontosabb történetei is a kisföldalattitól a villamosokig, a Csepeltől az Ikarusig, Széchenyitől Ganz Ábrahámig.

Magyar Péter jelentette be hétfőn, hogy Tárkányi Zsolt július 1-től vezeti majd a párt sajtóját.