„A korábbi visszakozás ellenére Lázár János tárcája, az Építési és Közlekedési minisztériuma hétfőn mégis kiírta a Közlekedési Múzeum Debrecen mellé költöztetésére szóló építészeti tervpályázatát. Szégyenteljesen rossz, minden létező szakmai szemponttal ellentétes döntés ez” – posztolta Facebook-oldalán Vitézy Dávid. A fővárosi politikus szerint ugyanis a miniszter három éve nem tett semmit a múzeum újranyitásáért. – A kőbányai helyszínre készült világszínvonalú, az adófizetők számára milliárdokba terült, teljesen elkészült kiviteli terveket kidobta, az időszaki kiállítást bezáratta, az Északi Járműjavító évek után idén először nem is látogatható – tette hozzá.
„Ha a társadalom úgy dönt, hogy Budapesten legyen a Közlekedési Múzeum, azt tudomásul veszem” – idézte Vitézy Lázárt egyik utcafórumáról, majd arról hogy a patthelyzet miatt a debrecenieket is hibáztatta, hogy nem látja rajtuk az ügy miatti elszántságot. A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője kiemelte, hogy a Fővárosi Közgyűlés nagy többséggel döntött arról, hogy azt szeretné, ha a Közlekedési Múzeum Budapesten maradna és a kőbányai Északi Járműjavítóban az elkészült tervek megépítéséhez minden támogatást megadnak.
„Bízom benne, hogy komoly építészirodák nem adják a nevüket ehhez a szégyenhez, és a jövő tavasszal hivatalba lépő kormány lemondja ezt az átgondolatlan, teljesen elhibázott beruházást. Hiszen egy, Debrecentől is tíz kilométerre fekvő külterületi szántóföld az autópálya-csomópont mellett Nyugat-Magyarországról, Zalaegerszegről vagy Szombathelyről akár 7-10 óra utazás is lehet egy iskolás csoportnak. De még Debrecen belvárosából is fél óra. A helyszín országos múzeumnak teljesen alkalmatlan, tömegközlekedési kapcsolatai nincsenek, legfeljebb kamionos pihenő számára lenne alkalmas helyszín” – ismételte meg korábbi érveit Vitézy Dávid.
Lázár János kijelentései ellenére tárcája azt állítja, nincs változás a közlekedési múzeum Debrecenbe költözésével kapcsolatbanA fővárosi politikus megjegyezte, a Közlekedési Múzeumot minden Budapesthez köti: a szakmai és muzeológiai stáb, az egyetemi háttér, az intézmény 126 éves fővárosi története és lássuk be, a magyar közlekedéstörténet legfontosabb történetei is a kisföldalattitól a villamosokig, a Csepeltől az Ikarusig, Széchenyitől Ganz Ábrahámig.
Lázár János: A kormány nem fog közlekedési múzeumot építeni Budapesten, ha a fővárosiak szeretnének egyet, építsenek a maguk öröméreLázár János minisztériuma a MÁV-val fizettette ki Horthy Miklós egykori vasúti kocsijának felújításátNem viccelt Lázár János, valóban Debrecenbe, a BMW-gyár melletti szántóföldre vinnék a közlekedési múzeumot