A BudapestGO-ban biztosítjuk Magyarország összes vonatának térképes nyomon követési lehetőségeit, ha az adatokat a BKK megkapja - jelentette be a Facebookon Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője, jelezve azt is, hogy az erre vonatkozó javaslatát a Főváros közlekedési szakbizottsága megszavazta.
„A BKK népszerű applikációja a Budapestről induló vagy ide érkező vonatokat eddig is mutatta, de csak azokat, melyeket budapesti bérletekkel lehet használni. Az ország többi vonatát nem. Tehát nem igényel nagy fejlesztést az ország összes vonatára ezt kiterjeszteni. Ezt a mai döntéssel a Főváros és a BKK kész saját költségén megtenni, ha az országos adatbázishoz jogszerű hozzáférést ad nekünk a MÁV” - írta Vitézy Dávid.
A várospolitikus felidézte, hogy Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója egy hete, amikor még reklámozta az azóta leállított Vonatinfót, arról tájékoztatott, hogy a MÁV is támogatná, ha az ország összes vonata látszana a BKK applikációjában. Ezt akkor egyenesen azzal indokolta, hogy a késéseket nem takargatni, hanem megszűntetni akarják. Vitézy Dávid erre jelezte, hogy Budapesten ez nem fog múlni, amint megkapják az adatokat, máris közzéteszik azokat a BudapestGO-ban.
A javaslat előzménye, hogy szombaton a MÁV lekapcsolta a Vonatinfót, azt a felületet, ahol élőben követni lehetett, hogy késés esetén melyik vonat mennyit késik, illetve hol jár épp az adott szerelvény. Azóta Holavonat néven egy lelkes társaság elindította a Vonatinfó nem hivatalos pótlását, de a MÁV már jelezte, hogy nekik ehhez semmi közük, így felelősséget sem vállalnak az ott megjelentetett adatokért. Ezt egyébként maguk az oldal fejlesztői is tisztázták.
A MÁV sietve leszögezte, semmi köze a Holavonat portálhozHiába szüntette meg a MÁV a Vonatinfót, egy fejlesztő csapat máris megcsinálta a Holavonat portáltWalter Katalin, a BKK vezérigazgatója egyébként azzal számol, hogy ha innentől mindenki a Budapest GO-n érdeklődik a MÁV járatai felől, az a főváros számára költségnövekedést jelenthet, ennek ellenére már egy éve kezdeményezték a MÁV-nál, hogy kapják meg a teljes vasúthálózat adatait, akkor viszont nem jártak sikerrel.