Ez itt a ma esti Napfürdő expresszvonat, ahogy menetrenden kívüli megállót, azaz pisiszünetet tart Szabadbattyánban, mert a Flirt motorvonatok WC-je nem bírta a terhelést tovább – írja Vitézy Dávid a Facebook-oldalán.
A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője bejegyzésében kiemeli, Lázár János „miniszteri döntéssel úgy küldte be a legalább klímás elővárosi motorvonatokat ide, a balatoni tömeges távolsági nyári forgalomba, hogy a gyorsan megtelő mosdótartályok ürítési feltételei nincsenek meg”. Ez a vonat – teszi hozzá – a Balaton déli partjáról hozta Budapestre a vasárnap esti hazatérő tömeget.
Vitézy Dávid szerint ez az eset is jól illusztrálja, hogy Lázár János kapkodó intézkedései valójában több problémát okoznak, mint amennyit megoldanak. A politikus felidézi, hogy 2022-ben, amint Lázár közlekedési miniszter lett
első dolga volt leállítani a 39 db hat-nyolc kocsis klimatizált új InterCity vonat beszerzését, melyek a balatoni forgalomban is segítettek volna, és az elsők már itt lennének,
második lépésben visszamondta a már leszerződött 115 darab új mozdonyt, pedig már zajlana a szállításuk,
valamint nem folytatta az IC+ programot sem, sőt, az azóta eltelt három év alatt semmilyen távolsági járműbeszerzést nem indított.
Tehát az elfogadható állapotú távolsági vonatflotta hiánya miatt nem csak valamilyen elvont, általános politikai, hanem nagyon is konkrét miniszteri felelősség terheli Lázárt és a kormányt – zárja bejegyzését a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője.
Vasárnap este is elesett a balatoni vasútvonalon, most megint egy sorompóhiba miatt Megint késtek szombaton a balatoni vonatok, ám a térkép kikapcsolása miatt ez egyáltalán nem feltűnő