Június elsején, vasárnaptól életbe lépett a késési biztosítás; visszajár a menetjegy árának fele, ha a vonat, helyközi busz, agglomerációs, vagyis kék Volán-busz vagy HÉV késése elérte a 20 percet - tudatta közleményében a MÁV.
A visszatérítést szempontjából a késést kiváltó ok nem számít: a pénzvisszatérítés, illetve a bérleteseket vagy napijeggyel utazókat megillető százalékos kedvezmény akkor is jár, ha a legalább 20 perces késés nem a MÁV hibájából következett be, például baleset vagy valamilyen külföldi hatás az oka.
A késési biztosítás leggyorsabban az új MÁV+ applikációval lehetséges. Ehhez frissíteni kell a MÁV+ alkalmazást a legutóbbi, május 30-án közzétett verzióra, ha ez még nem történt meg az alkalmazásbolton (Google Play, App Store) keresztül. Azok az utasok is igénybe vehetik a késési biztosítást, akik nem digitális megoldást használtak, hanem pénztárban készpénzért vásárolták papíralapú jegyüket, bérletüket.
Az utasok a jegyvásárlás módjától (online, pénztári, automatás vagy vonat/busz fedélzeti) függően gyakorlati segítséget, útmutatást kapnak a visszatérítés folyamatáról a www.10vallalas.hu honlap késési biztosításról szóló részében - közölte a vasúttársaság. A 10 vállalás Lázár János kvázi kampányígérete volt a 2026-os parlamenti választás előtt, ő tett bejelentést a késési biztosításról is, amely az első vállalásnak számít.
Lázár János bejelentette, ha a MÁV és a Volánbusz járatai többet késnek 20 percnél, visszajár a jegy árának fele június 1-tőlHegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója a cégcsoport Facebook-oldalán közzétett videóban elmondta: akik nem digitálisan vásárolták jegyüket, bérletüket, a visszafizetéssel kapcsolatban a pénztárakhoz vagy a telefonos ügyfélszolgálatunkhoz fordulhatnak, méghozzá az ország bármelyik MÁV-csoportos pénztárába, tehát egy régi volánosba is.
A telefonos ügyfélszolgálat a vezérigazgató ígérete szerint senkit nem fog hosszas hívásvárakoztatással terhelni. A MÁVDIREKT júniustól megerősített csapattal várja a megkereséseket.