„Pécs egy olyan nagy beruházást érdemel, mint Győr, Kecskemét, Miskolc, Debrecen, Nyíregyháza és még sorolhatnám. Ezért született meg az a döntés – és folyik a végrehajtása –, hogy egy 600 hektáros, tehát rendkívüli méretű ipari zónát hozunk létre nem Pécsnek a kizárólagos belterületén, hanem Pécshez közeli zöldmezős területen. Ha oda találnánk megfelelő méretű beruházást – nem árulunk zsákbamacskát, az autóipart célozzuk –, akkor mindent megtennénk érte, hogy ez megtörténjen és bebetonozódjon már ebben a ciklusban is” – mondta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára a Világgazdaságnak adott interjújában.
Hozzátette,
több kínai gyártóval is tárgyalnak és nem rosszak a kilátások.
Arra a felvetésre, hogy terhelik-e az amerikai viszonyt a Magyarországra áramló kínai beruházások, Magyar Levente úgy reagált: az amerikaiak problémája Kínával elsődlegesen a masszív kereskedelmi jelenlétük az amerikai gazdaságban. Tehát – folytatta – nem az a helyzet, mint Magyarországon, ott az iszonyatos mennyiségű kínai áru okoz problémát, ettől a függéstől szabadulnának.
„Tehát szerintem ha a szemünkre vetnék a kínai gazdasági partnerség elmélyítését, az nem volna méltányos, mert az elmúlt évtizedekben Amerika éppen ebben a cipőben járt. De én nem is érzek ilyen irányú nyomást. A drasztikus vámintézkedések Kína irányába egy bizonyíték arra, hogy az Egyesült Államok a kereskedelmi függőségét Kínától, valamint általában Kína világkereskedelemben betöltött szerepét próbálja meg visszaszorítani. Az, hogy Magyarországon kínai autógyárak működnek, ez nem volt soha probléma és én nem is számítok arra, hogy az lesz” – jelentette ki.
Már most túl sok az autógyár Magyarországon, az Orbán-kormány lépései nagy veszélyeket rejtegetnekA kínai BYD autógyár magyarországi beruházásával kapcsolatban vizsgálódik az Európai Unió