„Fekete nap ez a mai a magyar közlekedéspolitikában is: Lázár János vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő, és a szakszervezetek sztrájkjogait gyakorlatilag megszüntető törvénymódosítását is elfogadta a parlamenti kétharmad ma” – írja Vitézy Dávid a Facebook-oldalán.
A Podmaniczky Mozgalom vezetője szerint a törvényjavaslat csökkenti a minimális szolgáltatási szintet, így ezen túl már csak napi két járatnak kell majd közlekednie
a járásközpont és a vármegyeszékhely között,
a szomszédos vármegyeszékhelyek között,
valamint Budapest és a vármegyeszékhelyek között.
Vitézy hozzáteszi, az is látszik, hogy további vidéki vasútvonalak bezárását készíti elő Lázár János, mivel a törvénybe bekerült, hogy csak egyféle közlekedési móddal, „a leghatékonyabb közlekedési móddal” látja el a jövőben a közszolgáltatást az állam. Nem is tagadja a törvényjavaslat – derül ki a bejegyzésből –, hogy ezzel jelentős szolgáltatáscsökkentést készít elő, ugyanis azt írja: „Nem szűnhet meg olyan vonat és busz közötti párhuzamosság, ahol a párhuzamosság megszüntetése 50%-nál nagyobb mértékű eljutási idő növekedést jelentene”.
„Fekete nap és súlyos szégyen ez a magyar közlekedéspolitikában – és jól mutatja azt is, mennyire őszinte a vidékbarát politika Lázár János részéről. Semennyire. Hisz ezek az intézkedések a vidéki Magyarországot sújtják a legjobban. Most a vidék jön – ez volt Lázár szlogenje a ciklus elején. Ennél rosszabbul nehezen járhatott volna a magyar vidék, mint ezzel a vasútellenes, a vidéki közlekedést leépítő kormányzati politikával” – zárja bejegyzését Vitézy Dávid.
„Minden fejlesztésnél ugrál, csak ilyenkor hallgat” – Lázár János újra nekiment Vitézy Dávidnak, aki ezután a fejéhez vágta a kifestett klotyótIsmét meghibásodás van a győri fővonalon, Vitézy üzent Lázárnak