A jogszabályok betartására és a SZÉP-kártya elfogadásának biztosítására kérte a Bookingot Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter – derül ki a tárca közleményéből.
A tájékoztatás szerint Nagy Márton a hivatalában fogadta Katerina Shearert, a Booking.com Közép- és Kelet-Európai régió kormányzati kapcsolatokért felelős vezetőjét. Az egyeztetésen áttekintették a hazai szálláshelyfoglalás és turizmus aktuális helyzetét, megállapították, hogy a magyar turizmus teljesítménye rendületlenül erősödik, és leszögezték, hogy a turizmus dinamikus növekedésének fenntartása közös érdek. Egyetértettek abban is, hogy az online megoldásokat a turisták egyre inkább előnyben részesítik.
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a közleményében megjegyezte, a Booking.com az egyik legnagyobb online szállásközvetítő platform, amely hazánkban is meghatározó piaci szereplő, és bár az online szállásközvetítők transzparensebbé teszik a piacot, a közelmúltban számos probléma és problémás terület is felmerült a Booking működésével kapcsolatban. „A nehézségek közé tartozott többek között a korlátozottan elérhető, valójában nem megfelelő ügyfélszolgálat, a félrevezető marketingkampányok, illetve a szigorú lemondási feltételek és árgaranciák, melyek jelentős terhet rónak a szálláshely-szolgáltatókra. Emellett jelentős nehézséget jelentett a kifizetések elmaradása 2023 nyarán, amely a hazai szálláshelyek meghatározó részét érintette” – hangsúlyozta a tárca.
Csaknem 400 milliós bírságot kapott a Booking a Gazdasági VersenyhivataltólNagy Márton, mint turisztikáért és fogyasztóvédelemért is felelős miniszter ezért
kiemelten kérte a Booking képviselőit, hogy fokozottan ügyeljenek a fogyasztók, továbbá a partner szálláshelyek transzparens, teljes körű tájékoztatására, és maradéktalanul tartsák be a jogszabályi előírásokat, a fogyasztóvédelmi kötelezettségeiket.
Az a gyakorlat ugyanis, hogy a szállások késve jutnak a nekik járó pénzekhez, a kormány számára elfogadhatatlan ‒ áll a közleményben.
A tárcavezető mindemellett ismertette, hogy a SZÉP-kártya kiemelt szerepet játszik a magyar családok pénzügyi eszköztárában, támogatva gondtalan pihenésüket, miközben a hazai turizmus és vendéglátás növekedését is erősíti a fogyasztás bővülésén keresztül. A kormány célja, hogy a digitális SZÉP-kártya fejlesztésével tovább növelje annak népszerűségét a felhasználók és a feltöltő vállalkozások között egyaránt. Ennek érdekében az NGM egyeztetést kezdeményezett a Magyar Bankszövetséggel és a kártyát kibocsátó bankokkal a szükséges fejlesztések elindításáról. A nemzetgazdasági miniszter az egyeztetés keretében arra kérte a Booking.com képviselőit, hogy a SZÉP-kártyákat a cég is fogadja el a belföldi foglalások esetében.
Az Európai Bizottság szigorúbb versenyszabályok hatálya alá vonta a Booking.com-ot