BRFK;vonat;MÁV;Keleti pályaudvar;mozdony;vonatbaleset;gondatlan veszélyeztetés;kisiklás;kisiklott vonat;

Megkésett munkaláz. Nem a baleset után, hanem még azelőtt kellett volna javítani a pályát

- Nyomozás indult a hétfői vonatkisiklás ügyében

Foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt nyomoz a rendőrség, miután hétfőn kisiklott egy mozdony a Keleti pályaudvaron. 

Foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen rendeltek el nyomozást a Keleti pályaudvarnál történt vonatbaleset ügyében - közölte a BRFK a Telex érdeklődésére. 

Mint arról beszámoltunk, hétfő hajnalban kisiklott egy mozdony a Keleti pályaudvaron. Személyi sérülés nem történt, de az eset így is jókora káoszt okozott a vasúti közlekedésbe: 20-30, estenként 30-50 perces késéssekkel közlekedtek egyes vonatok. A megrongálódott váltó helyreállítását hétfőn nem sokkal éjfél előtt sikerült befejezni, kedd reggeltől ismét korlátozás nélkül közlekedhetnek a vonatok. 

Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója a közösségi médiában reagált a történtekre. Azt írta, a mozdonyvezető észlelte a pályahibát és ennek megfelelően cselekedett. Hozzátette, a jelenlegi baleset okait alaposabb vizsgálatnak kell tisztáznia. „A baleset kapcsán érthetően jut eszébe mindenkinek az augusztusi, jóval súlyosabb siklásos baleset, amely szintén a Keleti pályaudvarnál történt. A két esetnek azonban műszaki értelemben nincs köze egymáshoz” – jegyezte meg a vezérigazgató.

Rövid időn belül ez a második kisiklás a pályaudvaron, augusztus végén a Budapestre tartó Claudiopolis InterCity ugrott le a sínekről. Akkor sem sérült meg senki, de a műszaki mentés miatt sokáig nem tudott vonatokat indítani és fogadni a főpályaudvar. Az első vizsgálatok szerint akkor a balesetet a váltó egyik csúcssínjét rögzítő csavarok törése okozta. A mostani balesetben maga a csúcssín tört el.

Kovács Gergely XII. kerületi polgármester szerint „ez csak valami tévedés lehet, bizonyára a MÁV-ot akarta műemlékké nyilvánítani a miniszter”.