„Nem lesz menetrendváltozás. A HÉV-ek jövőre is ugyanolyan menetrend szerint fognak közlekedni, mint 2024-ben” – szögezi le az a közlemény, amelyet Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója adott ki hétfő kora délután. E szerint az állítólagos járatritkításról szóló hírek ellenére a HÉV-ek jövőre ugyanolyan gyakran és ugyanolyan kapacitással közlekednek majd, mint 2024-ben. Járműhiányról nincs is, szó, legalábbis ami a menetrend betartásához szükséges szerelvények számát illeti, csak műszaki tartalék tekintetében állhat elő, hiszen jövőre 4 motorvonat is eléri azt az életkort, amelyet követően azokat már ki kell vonnunk a forgalomból. „A helyzet azonban kezelhető és kezelni is fogjuk” – hangoztatja a MÁV-csoport, amelyik szerint a többi jármű karbantartásának felgyorsításával és hatékonyabbá tételével megoldható, hogy a rendelkezésre álló járművek minél előbb visszakerülhessenek a vágányokra, így a menetrendhez szükséges járműállomány 2025-ben is folyamatosan, még egy-egy szerelvény váratlan meghibásodása esetén is biztosítható legyen.
Korábban Pongrácz Gergely, a Magyar Közlekedési Klub elnöke az ATV Startnak adott interjúban, hogy az Építési és Közlekedési Minisztériumban nem véletlenül vetődött fel a HÉV-es járatritkítás ötlete, miközben ugyanis a telephelyeken évente 5-6 szerelvényt javítanak, 2024-ben és 2025-ben 20–22-nek jár le a műszaki alkalmasságról szóló fővizsgája.
MÁV-vezér a HÉV-ről: járműhiány van, döntés nincs, megoldás leszA Vitézy Dávid vezette szakbizottság azt javasolja, vizsgálják meg, Budapest tudna-e segíteni régi villamosokkal, ha ritkítják a HÉV járataitAz ügyet elég éles politikai viták kísérik, Lázár János építési és közlekedési miniszter egy pillanatban simán káromkodni kezdett, aztán kirúgta a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatóját, miután Vitézy Dávid ráborította az asztalt.
Lázár János kirúgta a MÁV-HÉV vezérét