Szeptember 15. és 21. között – tehát az árvíz hetében – megszaladt a magyarországi politikai hirdetésekre szánt összeg a közösségi médiában. A kormányoldal 63,65 millió forintot költött, ebből a Fidesz-KDNP-s politikusok 47 milliót. Orbán Viktor kormányfő Facebook-oldalára egyedül csaknem 46 milliót fordítottak. A Fidesz 6,1 millióért népszerűsítette magát, míg a propagandamédia oldalaira 8 milliót költöttek. Egy kevés még közszereplőkre is ment, például a megafonos Bohár Dánielre 640 ezer forint.
Az ellenzék ez idő alatt összesen 2,4 milliót költött, a Magyar Péter-féle Tisza Párt 350 ezret, Karácsony Gergely főpolgármester pedig 270 ezret – tudta meg a Népszava Lévai Richárd marketingspecialistától. Itt érdemes megemlíteni: miközben az árvíz időszaka emlékeztetett egy kampányra, ezt megelőzően drasztikusan visszaestek a politikai hirdetésekre fordított összegek. A kormányoldal szeptember 13-a előtti 30 napban összesen 43 millió forintot költött, míg az ellenzék 8,5 milliót.
Mint arról beszámoltunk, a kampány alatt összesen 3 milliárd 390 millió forintot költöttek Magyarországon politikai hirdetésekre a Meta rendszerében, ami hazánkban elsősorban a Facebookon ment el. Ebből a kormányoldal 2,8 milliárddal, az ellenzék 513 millióval zárta a számlát. Miközben a DK az árvíz előtt gyakorlatilag semmit sem költött, Magyar Péter és a Tisza Párt beszállt a hirdetési piacra. Augusztus közepétől 30 nap alatt 2 millió 90 ezret fizettek.
Simán verjük a németeket, Európa legdrágább online kampányát sikerült összehozni MagyarországonA kormányoldal kapcsán érdemes kiemelni, hogy a Megafon, és az ott dolgozó főbb szereplők nem költöttek hirdetésekre az árvíz előtt. Az Origo például szinte csak bulvár témájú cikkeket hirdetett, de Magyar Nemzet is inkább a Dallas sztárja Patrick Duffy-t pörgette. Mindez némileg alátámaszthatja azokat a sajtóhíreket, miszerint Orbán Viktor a kormánymédiát okolhatja a Tisza Párt előretörése miatt, emiatt a propagandagépezet átalakítását tervezheti.
2020 óta több mint 2,2 milliárd forintot költött a Megafon a Meta rendszerében, ez a teljes magyarországi politikai hirdetési összeg 16 százaléka