;

MÁV;Lázár János;Vitézy Dávid;vasúti közlekedés;késések;

Az egykori fideszes államtitkár is elindul a főpolgármesteri posztért

- „Nem Ausztriát hagytuk le, hanem Romániát” – Vitézy Dávid közölte, itt az újabb negatív rekord, augusztusban csak az InterCityk 32,8 százaléka volt pontos

Néhány év alatt 70 százalék fölötti értékekről zuhant a pontosság 32,8 százalékra. A volt főpolgármester-jelölt leszögezte, mindez a Lázár János által hozott hibás döntések sorozatának köszönhető.

„Ismét negatív rekordot döntött a MÁV” – írta az augusztusi késési adatok alapján Vitézy Dávid, kiemelve, hogy a magyar InterCity-k mindössze 32,8 százaléka volt pontos (azaz késett kevesebbet, mint 5 perc) a múlt hónapban. A volt főpolgármester-jelölt összegzése szerint ilyen rossz értéket még nem rögzítettek, mióta vezetnek menetrendszerűségi statisztikát a magyar vasúton.

Vitázy Dávid a posztban felidézte, a vasút problémáiról szóló kérdésre válaszolva szombaton a miniszterelnök azt mondta, érdemes összehasonlítani, mi volt Lázár János előtt és Lázár János után, mert akkor megkapjuk a munkájának a bizonyítványát.

„Nos, ha nem a kozmetikázott és mesterségesen felfújt utasszámokat, hanem az elmúlt évek késési adatait hasonlítjuk össze, akkor vajon milyen bizonyítványt kap a közlekedési miniszter?”

– tette fel a kérdést. A közlekedési szakember megjegyezte, immár megvan a kétharmad is, a magyar InterCity-vonatok több, mint 67 százaléka késett öt percnél többet idén augusztusban. Ez pedig – folytatta – a Lázár János által meghozott hibás döntések sorozatának köszönhető. „Egytől egyig lemondott minden vasúti járműbeszerzést, leállította a pályafelújításokat és fejlesztéseket, a kivont források és bezuhant bevételek miatt elszaporodtak a pályahibák, a központosított beszerzések nyomán darabjaira hullott MÁV karbantartás miatt sűrűsödnek a járműhibák, az alkatrészhiány miatt egyre több a tartósan félreállított, de amúgy jó állapotú IC-kocsi, motorvonat” – sorolta.

A volt főpolgármester-jelölt a friss adatok alapján megállapította:

korábban sem volt kifogástalan a magyar vasút helyzete, de a romlás idénre igazán látványos.

Néhány év alatt ugyanis 70 százalék fölötti értékekről zuhant a pontosság 32,8 százalékra, ami ma Európa legrosszabb ilyen értéke, így nem Ausztriát hagytuk le e téren, hanem Romániát.

A miniszterelnök tudatában van a Tisza Párt által keltett veszélynek. Elemzőket kérdeztünk a kötcsei beszédről.