Noha az élő videó műfaja már 2016-ban megjelent a Facebookon, ekkor még nem volt esélye kiszorítani az akkor domináló vlogtartalmakat (amikor egy influenszer dokumentálja a napját, amiből végül összevágott videónaplót készít).
Az idők azonban változnak, az internetes közösségben pedig egyre nőtt az igény arra, hogy ne csak megvágott, szerkesztett tartalmakat nézzenek, hanem lássák azokat a részleteket is, amiket adott esetben nem szívesen mutatnának a készítők. A streamelés (élőzés) egyre nagyobb teret nyert, elsősorban gaming (játék) témában, ahol például egy srác/lány ül a szobájában, és vágatlanul nézhetjük, ahogy játszik valamilyen videójátékkal. Létrejött a Twich, majd a Kick nevű streamoldal, ahol ilyen tartalmakat lehet nézni, sőt a felhasználó kommentelhet, pénzért küldhet olyan üzenetet, amit aztán a rendszer hangosan felolvas, így létrejön az interakció a tartalomgyártó és a néző között.
Ez még meg lett fejelve az IRL-streamekkel (In Real Life/a való életben), ahol már nem a négy fal között, hanem kint zajlik a felvétel, ezzel az „utca emberei” okvetlenül beszállnak a történésekbe.
Darren Jason Watkins Jr., azaz IshowSpeed pedig innentől válik főszereplővé.
Rövid becenevén Speed 2005-ben született az ohiói Cincinnatiben. Alig több mint 11 évesen már YouTube-csatornája volt, ahová 2017-ben kezdett el videókat feltölteni. Videójátékokkal játszott, ám mivel ez a műfaj a csúcsra volt járatva, évekig csupán néhány száz embert ért el. Az amerikai srác rájött, hogy ennél több kell, és elkezdett egyre teátrálisabb jeleneteket rendezni a kamera előtt: rendszeresen kiakadt, üvöltözött, ha nem sikerült neki valami, és furcsa grimaszokat vágott. A rage-videókat (amikor elveszti a fejét a tartalomgyártó) szeretik nézni az emberek. A minden csatornájukat figyelembe véve 2,2 millió feliratkozóval rendelkező, hazánkban legnépszerűbb TheVR (a Fábián István és Komzsik János streamerpáros) karrierjén is nagyot dobott ez a műfaj.
Speed is az ismertség útjára lépett ezáltal, majd 2021-ben, a Covid ideje alatt nagyon megugrott a népszerűsége, június végére meglett az 1 millió követője (az évet még csak 11 ezerrel kezdte). Már akkor képes volt olyan befolyásra, hogy miután játszott az akkor 10 éves Talking Ben nevű játékkal (ebben egy virtuális kutyával lehet beszélgetni, aki csak igennel és nemmel válaszol), az applikáció az App Store (játékáruház) legkelendőbb szoftvere lett.
„Cristan Ronaldo szúvi”