Európa-szerte kevés a légiforgalmi irányító, ezért késnek sokat a repülők a Wizz Air szerint - derül ki az RTL híradójának szerda esti riportjából.
A légitársaság kommunikációs igazgatója, Radó András azt mondta, akár órákat várakoztatják a légiirányítók a repülőgépeket, hogy megfelelő számú személyzet tudja kezelni a légtérben repülő, leszálló, felszálló repülőgépeket.
Daniel Liebhart, az osztrák Fida nevű közlekedési szakszervezet légügyi vezetője ezért a HungaroControlt okolja. Keddi közleményében azt írta, a magyarok mérgező vállalati környezetben dolgoznak, sokan felmondanak, emiatt a HungaroControl az európai járatok késésében is vezető szerepet játszik.
Egy osztrák szakszervezeti vezető szerint a magyar légiforgalmi irányítás miatt Európa-szerte késnek a repülőgépekAz RTL által megkérdezett légiközlekedési szakértő azonban úgy látja, Magyarországon a személyzet hiánya miatt nem kell a légi járatokat késleltetni. Első sorban az ukrán légtérzár és a nagyon sűrűn előforduló nagy kiterjedésű zivatarláncok miatt előfordul, hogy a magyar légtér sokkal kevesebb repülőgépet tud kezelni - magyarázta Varga G. Gábor.
A HungaroControl is ezzel indokolta a csatorna megkeresésére a késéseket. Megjegyezték, hogy a légiforgalmi irányítók létszáma 2019-hez képest 179-ről 185-re emelkedett.
A héten is előfordult egy tetemes késés. Mint korábban mi is hírt adtunk róla, a Wizz Air egyik járata harminc órás késéssel tudott csak elindulni.
Harminc órás késéssel indult el a Wizz Air egyik járata Budapestről Több mint 24 órás késéssel érkezhetnek meg Budapestre a Ryanair utasai Barcelonából