Az európai légiközlekedésben megszaporodott késések egyik fő oka a HungaroControl - közölte az egyik osztrák szakszervezet légiközlekedési osztályának vezetője
Daniel Liebhart – idézte az rtl.hu – a magyar uniós elnökség alkalmából arra kérte az Orbán- kormányt, biztosítson jobb munkakörülményeket a HungaroControl légiforgalmi irányítóinak, mivel budapesti kollégái olyan szintű terhelés alatt állnak, hogy az hatással van az európai légtérben tapasztalható késésekre.
Hatósági ellenőrzést indított négy légitársaság ellen a késések miatt a kormányhivatal„Támogatjuk magyar kollégáinkat, és felszólítjuk a magyar kormányt, hogy ne állítson további akadályokat a társadalmi párbeszéd útjába. A magyar kormány negatív hozzáállása a szakszervezetekkel és a munkavállalókkal folytatott szociális párbeszéddel szemben, valamint a különböző jogszabályi intézkedések miatt az elmúlt években folyamatosan romlottak a kollégák munkakörülményei Magyarországon. A magyar munkatársaink egy mérgező vállalati környezetben dolgoznak, ami miatt egyre többen hagyják el nemcsak a HungaroControlt, hanem akár az országot is. Az állami légiforgalmi irányítás nem képes megfelelni a munkaerő minimális elvárásainak a szociális színvonal és a fizetés terén” - fogalmazott Daniel Liebhart, aki maga is légi irányítóként dolgozik az Austro Controlnál.
Úgy véli, emiatt egyre többen hagyják el nem csak a HungaroControlt, hanem akár Magyarországot is. Kijelentette, a magyar állami légiforgalmi irányítás nem képes megfelelni a munkaerő minimális elvárásainak a szociális színvonal és a fizetés terén. Hozzátette, az európai légiforgalmi irányítók tudásuknak lehető legjobban megfelelve próbálnak mindent megtenni annak érdekében, hogy megbirkózzanak a nagy forgalommal, azonban a közlekedésben több szűk keresztmetszet is van, amit nem utolsósorban a magyar légiirányításnál tapasztalt létszámhiány okoz. A HungaroControl tehát még az európai járatok késésében is vezető szerepet játszik - magyarázta.
Több mint 24 órás késéssel érkezhetnek meg Budapestre a Ryanair utasai BarcelonábólKifejtette, hogy a magyar légtérben megnövekedett kapacitáshiány pedig egyre tovább növeli a környező országok légiirányító rendszereire nehezedő nyomást és a helyzet csak romlani fog, mivel az egyik fő útvonal Ausztriából Görögországba és Törökországba Magyarországon keresztül vezet.
Csak tizenkilenc órás késéssel szállt fel egy Antalyába tartó gép, 140 utas várakozott egész éjjel a budapesti reptéren