;

kampány;vita;

- Vitakomédia

Kampányidőszakban a közélettel is foglalkozó csatornák vitaműsorokat szerveznek, amelyeket élő adásban vagy később vágatlanul közvetítenek. A szavazatokért versengő vezető politikusok pedig igent mondanak a felkérésekre, hiszen minden lehetőséget meg kell ragadniuk, hogy rátermettségüket, felkészültségüket bizonyítsák, elképzeléseiket, programjaikat ismertessék mind szélesebb körben.

A recept egyszerű, Magyarországon mégsem működik. De nem a recepttel, hanem az egyes hozzávalókkal van baj. Szentkirályi Alexandra, a Fidesz főpolgármester-jelöltje az infantilis kormánypropaganda mögé bújva csak Gyurcsánnyal vitatkozna, miközben 1. Gyurcsány nem főpolgármester-jelölt, így ilyen vitára sosem fog sor kerülni; 2. a főnöke, Orbán már megpróbálta 2006-ban, és nagyon nem járt jól. A Fidesz EP-listavezetője, Deutsch Tamás nem vitázik az általa “dollármédiának” nevezett platformokon, csak a közmédián, vagyis hazai terepen, ahol a hitelesség, pártatlanság, kiegyensúlyozottság 2010 óta nyomokban sem található meg.

De érdekes a hozzáállása Karácsony Gergely jelenlegi főpolgármesternek is. Először csak akkor vitázna, ha Szentkirályi Alexandra is ott lesz, majd elfogadja a Partizán felkérését, de szerinte az nem főpolgármester-jelölti vita, mert vitapartnere csak Vitézy Dávid – aki egyébként szintén főpolgármester-jelölt. Az ATV felkérését elutasítja, mert a Partizános vitán kívül szerinte nem kell több. Aztán ott van a vitakomédia legújabb szereplője, Magyar Péter, aki „követeli”, hogy az ő feltételei szerint, a köztévén legyen először listavezetői vita. Végső soron mindenki a saját érdekei szerint venne részt vagy maradna távol a vitától. Mintha elfelejtették volna, hogy azokon nem önmagukért, hanem a választókért kell részt venniük. A választók érdeke pedig az, hogy legyen vita. Több is. Aki pedig távol marad, leülhet Orbán mellé a szégyenpadra.

Tüzes ló