Csak gond- és problémahalmaz a Hamzsabégi úton zajló állami vasútfelújítás, a déli körvasútnál, amelyet az ott élők akarata ellenére, mindenkire tekintet nélkül erőből vittek át – mondta László Imre Újbuda polgármestere a Karácsony Gergely főpolgármesterrel együtt a kihelyezett közös kabinetülés után. A polgármester a kerületben nagy felháborodást keltő beruházás eddigi „eredményének” a maradandó természetkárosítást, a fasor kivágását nevezte, amelyet az ott élők éjszakai nyugalmának semmibe vételével hajtottak végre.
– A szolnoki kormányhivatal, ma sem tudni milyen dokumentumok alapján és milyen felmérések után a beruházástól 230 méterre lévő, többszintes családi házak nyugalmának zavarása érdekében adta ki az éjszakai munkavégzésre az engedélyt, ami felfoghatatlan és tűrhetetlen – fogalmazott László Imre. Karácsony Gergely pedig kijelentette: mindent megtesznek, hogy a déli körvasút beruházása „a lehető legkisebb mértékben tegye tönkre az ott élő emberek életét”. – A főváros és a kerület már kétszer is megtámadta a beruházás környezetvédelmi engedélyét, és mindkét alkalommal a bíróság nekünk adott igazat, és hiába álcázták most katonai beruházásnak a nyilvánvalóan nem katonai munkálatokat, harmadszorra is megtámadjuk – tette hozzá, ígérve: ha a lakók kártérítési pert indítanak, önkormányzataik ehhez minden jogi segítséget megadnak.
A főpolgármester elismerte, hogy Budapestnek is érdeke az elővárosi, illetve a személyi közlekedés fejlesztése, és úgy az érintett kerületek, valamint a főváros is hajlandó kompromisszumokra például a körvasút beruházásánál. Ugyanakkor Karácsony Gergely szerint világos, hogy a kormány számára nem ez a cél, hanem a Budapest-Belgrád vasútvonal megvalósítása, a kínai érdekek kiszolgálása, miközben például a budai fonódó villamos bővítéséért – amelynek jogát maguknak vindikálták – semmit nem tesznek, holott a tervek és a források készen állnak.
Az ügyben a főpolgármester odaszúrt egyet az önkormányzati választáson ellene induló Vitézy Dávidnak, akit a környezetromboló beruházás „védőszentjének” nevezett, amire az Orbán-kormány volt közlekedési államtitkára Facebook-posztban válaszolt. – Több autót, ritkább elővárosi vasúti közlekedést, rosszabb levegőt jelentene ez Budapestnek – a vasútellenes hergelés minden, csak nem valódi zöldpolitika – replikázott az újabb per hírére, a főváros lépését háborúskodásnak, a fejlesztést pedig „véletlenül egy értelmes és hasznos” kormányzati fejlesztésnek tartja, amit Lázár János sem tudott leállítani.
Lázár János azt mondta a tárcájánál tüntetőknek, hogy nem tudja leállítani a déli körvasút építését, de fákat fog ültetniEzer fát akarnak kivágni Lázár János terve miatt, de Újbuda nem hagyja