;

Boeing;motor;repülőtér;baleset;Egyesült Államok;hibák;burkolat;Denver;

A sérült szárny

- Most egy Boeing gép hajtóműburkolata szakadt le felszállás közben Denverben

Az utasszállító kényszerűen visszatért a reptérre.

Az Egyesült Államok légitársaságokat szabályozó hatóságai vizsgálatot indítottak, miután az Egyesült Államokban, a denveri nemzetközi repülőtérről indult Boeing repülőgép hajtóművének burkolata felszállás közben leesett, majd nekiütközött a gép szárnyának – írja a The Guardian. A Southwest Airlines 3695-ös járata, fedélzetén 135 utassal és hat fős személyzettel, több mint 3100 méter magasra emelkedett, majd 25 perccel a felszállás után biztonságosan visszatért a reptérre, helyi idő szerint vasárnap reggel negyed kilenckor. Leszállás után a kapuhoz vontatták. A texasi Houstonban tartó járaton senki sem sérült meg.

Az újabb baleset immár a sokadik kínos incidens a Boeing repülőgépgyártó multinacionális nagyvállalat biztonsági problémáinak sorozatában. A légitársaság tájékoztatása szerint a karbantartó csapatok átvizsgálják a repülőgépet. Ez egy 737-800-as típusú gép volt, egy olyan modell, amelyet a korábban számtalan probléma miatt felfüggesztett 737-es Max sorozatra kívántak lecserélni.  A Southwest gépe az FAA nyilvántartása szerint 2015 júniusában állt szolgálatba. A légitársaság nem volt hajlandó közölni, hogy a gép motorja mikor volt utoljára karbantartáson. Az FAA a Southwestnél több Boeing-gép hajtóműproblémáját is vizsgálja.

Kedden lesz egy hete, hogy a Safe Air Company egyik Boeing repülőgépe Dél-Szudánban leszállás után letért a futópályáról, majd egy korábban ugyanott balesetet szenvedett másik repülőnek ütközött és kettétört. Az esetről, ahogy a repülőgépek és gyártójuk utóbbi időszakban kialakult kálváriájáról, lapunk is rendszeresen beszámolt. Szerencsére ott sem történt sérülés. A másik repülőgép az African Express Airways McDonnell Douglas MD-82-ese volt, amely február 9-én szenvedett balesetet ugyanitt. A roncsokat azonban azóta sem vitték el.

A Boeingnél, ahogy mondják, áll a bál. Dave Calhoun vezérigazgató a múlt hónapban jelentette be, hogy ez év végén lemond, azonban kiderült: fizetését 45 százalékkal, a legmagasabbra, 1,4 millió dollárra emelte a cég, amely papíron több mint 30 millió dolláros részvényopciót is biztosít a leköszönő vezetőnek. A kereskedelmi repülőgépek főnöke, Stan Deal azonnali hatállyal távozott. Az igazgatótanács elnökét, Larry Kellnert Steve Mollenkopf váltotta fel, aki a múlt héten élesen bírálta a társaság igazgatóságát, mondván, nem tesznek semmit.

A két háborúban álló fél egymást vádolja Európa legnagyobb nukleáris létesítményének veszélyeztetésével.