Két hét múlva Nemes Márton képzőművész bemutatja Techno Zen című nagyszabású, összművészeti kiállítását a Magyar Pavilonban a 60. Velencei Képzőművészeti Biennálén a Ludwig Múzeum szervezésében.
Az absztrakt munkákból felépülő tárlat újraértelmezi és tágítja a festészet műfaját, így a terekben a klasszikusabb értelemben vett festészeti elemek lézervágott acéllal, DMX-fényekkel, LED falakkal, hangszórókkal és színes ventilátorokkal is vegyülnek. A Ludwig Múzeum Üvegtermében tartott sajtótájékoztatón Kopeczky Róna kurátor elmondta, hogy a kiállítás úgy kapcsolódik a Magyar Pavilon homlokzatán és alaprajzán kirajzolódó geometrikus formákhoz, hogy annak első terében a négyzetes művek jelennek meg alacsony szín- és hangfrekvenciák kíséretében, a hosszú, hátsó folyosón a kör forma dominál a közép szín- és hangfrekvenciákkal, illetve egy kilencven zománcozott acéllemezből álló kompozícióval, míg a harmadik térben a háromszög jelenik meg magas hang- és színfrekvenciák kíséretében. A pavilon geometrikus közepén, az átriumban állva pedig a látogató ráláthat mindhárom rész összes árnyalatára, és megtapasztalhatja a hangtartományok harmonikus találkozását, összeérését.
A sajtótájékoztatón Nemes Márton elmondta, hogy az elmúlt két évét leginkább New Yorkban töltötte, ahol noha van egy nagy méretű műterme, melyben megtudta volna valósítani a projektet, az amerikai metropolisz nem költséghatékony város és a műtárgyak szállítását is nehéz lett volna megoldani. Ezért Budapesten, egy hetedik kerületi szecessziós épületben készítette el a műegyüttest negyvenöt ember részvételével.
Fabényi Julia nemzeti biztos, a Ludwig Múzeum igazgatója kiemelte, Nemes Márton művei idén még egy kiállításon szerepelnek Velencében: a Palazzo Morában lesz látható egy válogatás a Magyar Nemzeti Bank kortárs gyűjteményéből. A tárlat Nemes művészetének festészeti előzményeit mutatja be, így Keserü Ilona, Hencze Tamás és Nádler István műveit, illetve Nemes néhány kortársának képét is.
A Techno Zen kiállítás mellett fontos fejlemény, hogy a Magyar Pavilon megújult, melynek lépéseit Boros Géza, a Velencei Biennále Iroda vezetője ismertette. – Fontos feladatunknak tartjuk, hogy ezt az örökséget megőrizzük, gondozzuk és gyarapítsuk – mondta a szakember, kiemelve, 2015-ben rossz állapotban vették át a pavilont, de elhatározták, hogy igazi gazdái lesznek az épületnek. Az elmúlt években anyagiak hiányában azonban csak kisebb léptékű fejlesztéseket, beavatkozásokat tudtak kivitelezni, így elbontották a pavilon elavult mozgássérült mozgóliftjét, és helyette rámpát építettek az épület oldalsó részén, melynek segítségével akadálymentesen megközelíthető a kiállítás. Az elmúlt években korszerűsítették az elektromos hálózatot, illetve kiépítettek egy tűzjelző rendszert és biztonsági kamera rendszert, kicserélték a kiállítóterek padlóburkolatát, valamint idén minisztériumi segítséggel anyagi forráshoz jutva felújították a tetőteret. – A mostani felújítást egy többlépcsős felújítás első fázisának szánjuk, és folytatni szeretnénk a földszinti terek, kiállítótermek fokozatos korszerűsítését – mondta Boros Géza.