Az elmúlt időszakban az M30-as 38-as kilométerénél, Szikszó térségben az autópálya szerkezete több helyen is elmozdult, megcsúszott. Emiatt a burkolaton repedések jelentek meg – vette észre a vg.hu a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) a honlapján. Az elmozdulás idővel olyan mértékűvé vált, hogy az már veszélyezteti a biztonságos közlekedést.
„Társaságunk felelős üzemeltetőként úgy döntött, hogy a pályát mindkét irányban, teljes szélességében lezárja, azon forgalom így nem haladhat. Erre várhatóan szombat reggel kerül sor, addig is kollégáink a szokásosnál is sűrűbben ellenőrzik a pálya állapotát” – fűzi hozzá a közlemény.
Az MKIF arról is beszámolt, hogy az M30-as autópálya ezen szakasza még garanciális időszakban van, ezért az elmozdulások észlelése után azonnal felvették a kapcsolatot a beruházó magyar állammal. Hivatalos úton fel is szólították a kivitelezőt a haladéktalan javításra és a hiba okának megszüntetésére. Mivel a munkálatok a pálya alapját, földművét is érinthetik, várhatóan hosszú hónapokra zárva lesz az M30-as Szikszó közelében. Így az arra közlekedőknek a rendőrséggel és a Magyar Közúttal egyeztetve több kerülőutat is javasolnak
A lap emlékeztetett, az M30-as autópályát 2021 októberében adták át a forgalomnak. A 2018 márciusában indult beruházás összköltsége 200 milliárd forintot tett ki, amit nagyobbrészt az unió finanszírozott, a fennmaradó rész a hazai költségvetésből származott.
Csaknem 700 milliárd forintot kereshet az autópálya-koncesszión Mészáros Lőrinc és Szíjj László170 milliárd helyett 400 milliárd forintból építhet meg a kormány egy 44 kilométeres autópályátAz Európai Bizottság miatt nyúlhattak bele az autópálya-koncessziós szerződésbe