Tiltott állami támogatásként értékelheti az Európai Bizottság a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségeibe tartozó konzorciumnak történő kifizetéseket, s ezért módosította az autópálya-koncessziós szerződést - írja a Szabad Európa.
Mint mi is beszámoltunk róla, május 8-án a Miniszterelnöki Kabinetiroda kiadott egy közleményt, amely szerint az állami kiadások csökkentése érdekében a koncessziós szerződés módosítása mellett döntött. „Az elhúzódó háború okozta, előre nem látható hátrányos következmények ellenére a gyorsforgalmi koncesszió mint közfeladat és közszolgáltatás magas minőségi szinten történő ellátása prioritás, a közpénzekkel való hatékony és felelős gazdálkodás és az ágazati és szakmai szabályok betartása mellett” - érvelt a tárca.
A spórolás jegyében az Orbán-kormány módosítja az autópálya-koncessziós szerződéstKorábban a kormány egy olyan rendeletet hozott, amelyben az autópálya-koncesszió esetében közfeladattá minősítette az útkezelést és -üzemeltetést. Mindezt egy olyan ítélet miatt tehették, amelyet a 2003-ban hozott az Európai Bíróság. Ennek lényege, hogy a kedvezményezett vállalkozásnak közszolgáltatási kötelezettséggel kell rendelkeznie, és e kötelezettségeket világosan meg kell határozni.
Nem titkolhatja a Nemzeti Koncessziós Iroda, mennyibe kerül az adófizetőknek az autópálya-koncesszió odaítélése Mészárosnak és SzíjjnekA már említett szerződésmódosításra azért lehetet szükség, mivel az Európai Bizottság belső piaci főigazgatósága vizsgálja, hogy a kormány milyen körülmények között adta 35 évre koncesszióba kormányközeli üzletembereknek a hazai autópályahálózat nagy részét.
Ugyanakkor az bizonytalannak látszik, sikerül-e majd elvennie a vizsgálat élét a kormányzatnak azzal, hogy közfeladatnak nyilvánította az autópálya-kezelést.
Nem akarja az orrunkra kötni az állam, mekkorát kaszál Mészáros Lőrinc és Szíjj László az autópályák üzemeltetésén