Már az illetékes hatóságoknál vannak a leendő szegedi BYD-gyár első engedélyei - írja a Telex.
A munkák az ELI-ALPS lézeres kutatóközponttól északra, az autópálya melletti területen kezdődnének meg. A tervek szerint itt húzzák fel a kínai elektromosautó-gyár első két csarnokát. Korábban a Bonafarmhoz tartozó Pick vette meg a telket, azonban a vállalat nem itt, hanem inkább a Szabadkai úton található, az 1970-es években épített üzemét fejlesztik. Úgy néz ki, hogy az építkezés egyelőre nem fogja zavarni a környéken élőket, mivel a földet szállító munkagépek egy már meglévő betonúton fognak közlekedni a Budapesti úton keresztül.
Autóváros lesz Szeged is, az Orbán-kormány nem akarta, a kínaiak ragaszkodtak hozzá„Ez egy csendes, nyugis, családias környék lett volna” – Keresik a kínaiak a kiadó lakásokat Szegeden a BYD-gyár miattA Szegedi Tükör nevű önkormányzati lap egyébként arról ír, hogy mind a későbbi megközelítés, mind az anyagok, áruk be- és kiszállítása megoldható lesz a lakott területek érintése nélkül.
A Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatalnál fekvő alaprajzok szerint egyelőre csak két gyártócsarnok építésére kérnek engedélyt. A nagyobbikban formáznák a készülő autók karosszériáját, a kisebbik pedig egy könnyűfémes, kompozitanyagokkal foglalkozó üzem lenne. Ez fele akkora területen helyezkedne el. Továbbá létesítenek majd három víztározót is, amelyek összesen 37 millió liter csapadékvizet lesznek képesek eltárolni.
Lapunk egy korábbi cikkéből egyébként kiderült, hogy a szegediek döntően optimistán ítélik meg a beruházást, nagy lehetőségnek tartják, a külföldi munkavállalóktól pedig nem tartanak.
Szeged már nagyon várja a kínai autógyárat, nem fél a vendégmunkásoktól sem