Karácsony Gergely;Lázár János;Tarlós István;Budapest-bérlet;

- Tarlós István szerint a paródia határát súrolja a főváros kommunikációja a Budapest-bérlet ügyében

Úgy véli, ha a főváros enged, akkor az a helyzet áll elő, hogy Lázár Jánosnak köszönhetően olcsóbb lesz Budapesten a bérlet.

„Nehéz megfejteni, hogy a városvezetés miért mondja azt, hogy megmentette a Budapest-bérletet. Ahogyan a főváros utólag kommunikálja az ügyet az a paródia határait súrolja” – jelentette ki az állami médiának nyilatkozva Budapest korábbi főpolgármestere.

Tarlós István azt mondta, amennyiben Karácsony Gergelyék elfogadják Lázár János ajánlatát, akkor Budapest és az agglomeráció lakossága kétségtelenül jól fog járni a kormány jóvoltából.

A volt városvezető úgy látja, ha maradnak a jelenlegi jegyárak, akkor a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) árbevétele várhatóan csökkenni fog, ezért engednie kell a BKV-nak, lejjebb kell vinni az árat. Jelenleg ugyanis a vármegye bérlet 9450, míg a budapesti havi bérlet 9500 forintba kerül. Egészen nyilvánvaló, hogy nem sok olyan ember lesz, aki a drágábbat választja majd az olcsóbb lehetőség helyett – fejtegette Tarlós István, hozzátéve, hogy a BKV csak az olcsóbb árakkal tudná megőrizni versenyképességét. 

„Ha a főváros enged az árból, a budapestiek járnak jól, de nem a városvezetésnek, hanem Lázár Jánosnak köszönhetően, aki így indirekt módon kikényszerítheti, hogy olcsóbb legyen a bérlet”

– értékelte a fejleményeket.

Tarlós szerint az aránytalanság a 24 órás jegyeknél még inkább szembetűnő. Azt mondta, a BKK-nál 2500 forint, Lázár János pedig 999 forintos áron harangozta be, összehasonlíthatatlanul olcsóbb az állam ajánlata, és nyilván ez sokkal népszerűbb lehet a BKK 24 órás jegyénél. „A főváros elaludt, ha nem jár le a szerződés ez az egész helyzet elő sem áll, de kicsúsztak a határidőből, hiszen a megállapodásról nem novemberben, hanem már tavaly júliusban el kellett volna kezdeni egyeztetniük” – fogalmazott Tarlós István, megjegyezve azt is, hogy érthetetlen késedelmek jellemzik a jelenlegi városvezetést. Példaként megemlítette, hogy máig nincsen szakmai indoka, miért csúsztak a Lánchíd vagy a Blaha Lujza tér felújításával, de a hármas metró infrastruktúrájával kapcsolatos szerződéseket sem „kapkodták el”. 

Mint azt a Népszava megírta, már lázasan számolnak és modelleznek a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) munkatársai: milyen feltételek mellett fogadható el pénzügyileg és közlekedés-szakmai szempontból is Lázár János közlekedési miniszter Karácsony Gergely főpolgármesternek tett „marha egyszerű”, új ajánlata.

Lázár János egyetlen szóval sem említette, hogy a kabinet bármilyen módon ellentételezné a kieső menetdíj-bevételeket a fővárosi önkormányzatnak. Nem beszélt semmiféle elszámolásról a felek között, csupán annyit mondott, hogy fogadják el egymás bérleteit. A kieső menetdíj bevételek ellentételezése nélkül viszont a vármegyebérlet elfogadása egyenes út a közösségi közlekedést üzemeltető budapesti cégek tönkretételéhez, ami a fővárosi közösségi közlekedés összeomlását hozhatja el. Ha viszont valamiféle elszámolás mentén működne, akkor a jelenlegi – megoldhatatlan feladványt jelentő – agglomerációs elszámolási vitát egy még bonyolultabb rendszerrel váltanák fel, amiből még kevesebb eséllyel születne évről-évre megegyezés. Lázár egyébként annyit mondott, hogy a fővárosi közösségi közlekedés fenntartására nyújtott 12 milliárdos állami normatíva lehetne a „tárgyalási alap”. Ez azonban olyan távoli indítás, hogy aligha vehető komolyan.

A korábban  T. Mészáros András vezette érdi önkormányzat magáncégnek adott át temetőüzemeltetői feladatokat a közgyűlés megkerülésével, pályázat-, közbeszerzés nélkül.