„A vita nem 1-2 milliárdról szól. A vita elvekről szól. Arról, hogy a Főváros közlekedése nem a vidék rovására, hanem csak azzal összhangban fejleszthető. Ma nem ez a helyzet” - jelentette ki egy pénteki Facebook-posztban a közlekedési államtitkár.
Nagy Bálint a Fővárosi Önkormányzat és az Orbán-kormány közt a Budapest-bérlettel kapcsolatban zajló vitáról szólva kijelentette, arányaiban is több az a közpénz, ami a Karácsony Gergely vezette önkormányzatnak a közösségi közlekedés jogcímén jár, mint amennyit bármely másik magyar település kap. Ez nem a Budapest-vidék ellentét mesterséges szítása, ahogy Ungár Péter főpolgármester-jelöltje szereti mondani hivatalosan még be nem vállalt kampányában. Ez egy évtizedek óta létező igazságtalanság, amit kezelni kell - vélekedett.
Bosszút kap karácsonyra Budapest az Orbán-kormánytól, munkába járni is kétszer annyiba kerülneMegjegyezte, Tarlós István hasonló feltételekkel képes volt működtetni a város közlekedését óriásdugók és kifizetetlen számlák nélkül, Karácsony nem képes. Mindez pedig arra utal, hogy nem a pénz, hanem a gazdálkodás rossz. „Ha Karácsony Gergely nem képes működtetni azt a rendszert, amit Tarlós István még képes volt, akkor vagy a közlekedési rendszert kell lecserélni, vagy a főpolgármestert” - jelentette ki Nagy Bálint, hozzáfűzve, hogy akkor sincsen tragédia, ha valaki március 1-e után szeretne MÁV, Volán vagy HÉV járművön szeretne utazni. Erre ugyanis alkalmas az ország- illetve vármegyebérlet, amelyből eddig négy millió darabot vettek meg az utasok.
Úgy tűnt, 2024-ben is lehet használni a Budapest-bérleteket a fővárosi vonatokon és Volánbusz-járatokon, aztán Lázár János tárcája szólt, hogy nem kell örülni annyira„Ön Lázár János közlekedésért felelős államtitkáraként teljes tájékozatlanságáról és példátlan Budapest-ellenességéről adott tanúbizonyságot ezzel a poszttal” válaszolt az államtitkár bejegyzése alatt elődje. Vitézy Dávid azt hangoztatta, a főváros közlekedése nem a vidék rovására fejlődik, ez az alapállítása is tévedés, illetve egész pontosan a fordítottja igaz. A posztjából csak az utasok számára a lényeg nem derül ki: mi lesz a hévek és az agglomerációs buszok utasaival? Mi lesz a Budapest-bérletek érvényességével? Mi lesz a közös menetrenddel, hálózattal, utastájékoztatással, forgalomirányítással? - sorolta kérdéseit.
Vitézy Dávid szerint a Budapest-bérlet megszüntetésébe még Lázár János is belebukna„Lehet, volt keszthelyi polgármesterként ezek az összefüggések ismeretlenek Ön előtt, de Budapesten egy világváros óriási és összetett közlekedési hálózata működik” – szúrt oda utódjának Vitéázy Dávid.
Végezetül kitért arra is, hogy Nagy Bálint gyakorlatilag azt javasolta az utasoknak, hogy blicceljenek a vármegye-és országbérletek használatakor, mivel ezek csak Budapest közigazgatási határán kívül érvényesek. Ha véletlenül ki is terjesztik a vármegyebérletek érvényességét a HÉV-ek és Volánbuszok budapesti szakaszára márciusig, az a problémákat nem oldja meg: hiszen a budapestiek, a Csepelről, Békásmegyerről, Cinkotáról és számos más városrészből kék agglomerációs buszokkal és HÉV-ekkel ingázók számára ez így kétszer annyiba kerülne, mint ma - fűzte hozzá.
Karácsony Gergely: Ez az Orbán-kormány hadüzenete, a középkorba csúszik vissza a főváros közösségi közlekedése„Budapest közlekedése nem gyerekjáték és nem összehasonlítható kis vidéki városokéval. Kérem, tájékozódjon és Lázár Jánossal együtt üljön tárgyalóasztalhoz, állapodjon meg a Fővárosi Önkormányzattal. Nem történhet meg ugyanis, hogy az Ön és főnöke által mesterségesen gerjesztett Budapest-vidék ellentét jegyében tönkretegyék azt, amin hosszú évekig dolgoztunk épp a posztjában emlegetett Tarlós Istvánnal közösen: az egységes és összehangolt budapesti-agglomerációs közlekedési rendszert. Ha érzékelhető információhiányán bármilyen módon tudok segíteni, örömmel állok rendelkezésre” - zárta sorait Vitézy Dávid.