A jövő év egyik fontos témája lesz az új Nemzeti alaptanterv (Nat) kidolgozása, mert az eddigit sok kritika érte, a kifogásokat meg kell vizsgálni – mondta Pintér Sándor az Országgyűlés kulturális bizottsága hétfői meghallgatásán a Telex tudósítása szerint. A belügyminiszter egyben lerántotta a leplet arról a Nevelésügyi Kormánybizottságról, amelyet a kabinet november közepén hozott létre, mert mint ismertette, a legújabb NAT átdolgozása is ennek a testületnek a feladata lesz.
Amint arról lapunk is beszámolt a Magyar Közlönyben november 16-án jelent meg az a kormányhatározat, amellyel vidékfejlesztés területe mellett a nevelés „figyelemmel kísérésére” is egy új testületet hoztak létre. – Mindkettő elnöke Orbán Viktor miniszterelnök, és tagjai között fellelhető Gulyás Gergely kancelláriaminiszter, valamint Orbán Balázs, a kormányfő politikai igazgatója is. A Nevelésügyi Kormánybizottság tagja rajtuk kívül még Pintér Sándor, illetve Csák János kultúráért és innovációért felelős miniszter is.
A belügyminiszter ma arról is beszélt, hogy jövőre további célként tekintenek a tanárok teljesítményértékelésének, sőt a tankerületi intézményrendszernek a felülvizsgálatára is, utóbbit azzal indokolták, hogy azt szeretnék: „mindenhol egyforma legyen a rendszerirányítók képessége”. Ugyancsak központi téma lesz „az oktatási rendszer digitalizálása”, amiről egyelőre annyi derült ki, hogy minden iskolában elérhető wifi-hálózatot szeretnének.
Két kormánybizottság is alakult Orbán Viktor vezetésévelMiközben az elmúlt éveket a státusztörvényellenes tiltakozások sora, a tanárok, a diákok és a szülők az oktatás szabadságáért tartott tüntetései, pedagógus-elbocsátások és -felmondások jellemezték, Pintér Sándor úgy vélekedett: „Az új jogviszony bevezetése, ismertebb nevén a státusztörvény mindenkinek az érdeke. Ennek elfogadásáról több mint hússzor egyeztettek a pedagógus-szakszervezetekkel.” Szerinte a jogszabály elemei hozzájárulnak a közoktatás fejlesztéséhez, ugyanakkor, hogy ne nyugodjanak meg túlságosan az érintettek, azt is hozzáfűzte:
„Az iskolaigazgatóknak, és egy-egy tanárnak is vizsgáznia kell az új köznevelési törvényből, hogy a minisztérium felmérje, mennyire sajátították el annak tartalmát”.