Dacol a magyarországi élelmiszerpiac forgalmának visszaesésével Nádudvari Élelmiszer Kft., a vezértermékei közül a különböző joghurtok iránt például igen nagy a kereslet. Volt az évben olyan időszak, amikor háromszoros növekedést tudtak elérni az előző év azonos időszakához képest. Az export esetében bizonyos relációban akadnak kihívások, elsősorban a Szerbia által bevezetett védővámok szabnak határt a kivitel bővülésének.
Összességében jelentős, előreláthatóan 20 milliárd forintot meghaladó rekordárbevétellel zárhatják majd a 2023-as esztendőt - tudtuk meg Nagy Ádámtól a cég ügyvezető igazgatójától nádudvari sajtótájékoztatón. (A tejtermékeket, húskészítményeket és fagyasztott élelmiszereket előállító cég árbevétele tavaly 16,7 milliárd, 2021-ben pedig 12,5 milliárd forint volt.)
A termékértékesítésben mennyiségi növekedést is el tudtak érni. Az árbevétel növekedésének másik oka, hogy a cég maga is többszöri áremelésre kényszerült, különösen az energiaköltségek tavalyi többszörösére történt növekedése miatt. Idén ugyan kisebb lett az energiahordozók beszerzési ára, ám még jelenleg is felette van a krízis előttinek. A társaság ügyvezető igazgatója azonban emlékeztetett arra, hogy az olyan, korábban népszerű termék, mint a körözött, úgy látszik a visszafogott vásárlási szokások egyik "áldozata". A vevők érdeklődése visszaesett iránta, úgy látszik kevés család tekinti az alapfogyasztása részének. S nem járt igazán jól az egyik fő termékük az étkezési túró sem. Viszont összességében a tejtermékek átadási ára az év eleje óta mintegy 20-30 százalékkal mérséklődött, az üzletek árképzése azonban nem biztos, hogy követi ezt. Az ügyvezető a tejtermékek árának csökkentésére számít.
A Nádudvari egy energiahatékonysági fejlesztési programot valósít meg, amelynek eredményeként a cég energiaköltségeinek mintegy tizedét, körülbelül háromszáz család felhasználását fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A decemberben befejeződő 650 millió forintos projekt meghatározó eleme a napelemrendszer bővítése, illetve új rendszerek telepítése a cég tej- és a húsüzeménél, amely eredményeként a korábbi üzemenkénti 50 kW-os kapacitás 200-200 kW-ra nő. Korszerűsítik a hűtőrendszereket, és hasznosítják a hűtőaggregátokból származó hulladékhőt is. A cég „zöld” fejlesztései közé sorolható, hogy egyes termékcsaládoknál 50 százalékkal csökkentették a csomagolás műanyagtartalmát, ami összességében évi tíz tonnával kevesebb műanyag felhasználását jelenti.
A fenntartható gazdálkodás jegyében októberre meghirdetett joghurtkampányuk eredményeként közel egyhektárnyi, azaz ötezer itthon őshonos feketenyárfa-csemete ültetését támogatta a társaság. A kampányban a Nádudvari vállalta, hogy minden, októberben értékesített 100 kilogramm joghurt után egy, Magyarországon őshonos fát ültet el. Az eladott közel 400 tonna termék utáni csemetemennyiséget a cég kiegészítette, így sikerült egy egyhektárnyi területet felújítani az idén a „Magyarország legszebb erdeje” címet elnyert debreceni Nagyerdő városhoz közel eső részén. Szintén a környezeti terhelés csökkentését szolgálja az is, hogy minden olyan dolgozó számára, aki vállalja, hogy egy évben legalább száz napon kerékpárral érkezik munkába, egy vadonatúj biciklit biztosítanak.
Itt a magyar cég, amelyik minden 100 kilogramm joghurt eladása után ültet egy fát