A kormányon egyre inkább látni, hogy egy ügyű lett, azaz foggal-körömmel harcol, hogy megszerezze a Budapest Airport többségét. Sokadik próbálkozás már ez. Ha légitársaságunk a Fidesz-kormány jóvoltából már nincs is, legalább a saját repülőterünket az állam kezelje - vallják.
Egy üzlethez legalább két fél kell, s úgy tűnik, ahogyan jó néhány hazai vállalkozás már megtapasztalta, a NER nyomásának nem lehet ellenállni, a kanadai nyugdíjalapkezelő, mint többségi tulajdonos is „belátta”, jobb megkezdeni a tárgyalásokat. Szeptember óta tart a huzavona, már az ár is körvonalazódik, amit azért is nehéz belőni, mert 2005-ben 75 évre adták koncesszióba a reptér üzemeltetését. Most 4-5 milliárd eurós üzletről szólnak a hírek, így az 51 százalék legalább 2 milliárd euróba kerülhet. Ennek gyors előteremtése mindent felülíró feladat lett.
A családi ezüst is az asztalra került, banki, biztosítói részesedéseket adott el nagy hirtelenjében a kormány, hogy időben összegyűjtse az ezek szerint már kialkudott vételárat. A pénzbeszedés különös és meglepő mozzanata volt, amikor az állami tulajdonban levő MVM bejelentette, hogy 309 milliárd forint osztalékelőleget fizet be a kasszába, mert annyira nyereséges lett, hogy csuda. Eddig úgy tudtuk, hogy rezsicsökkentés terhe majd agyonnyomja az állami csoportot, ezért kellett csak idén mintegy ezer milliárd forinttal megtámogatni. A hivatalos magyarázat szerint „a sikeres külföldi versenypiaci tevékenység” volt nyereséges, amiről amúgy keveset hallani.
Ezek alapján feltennénk a kérdést: nem álságos viselkedés az a kormány részéről, hogy úgy szed be pénzt – például extra adót a cégektől, irreálisan magas gázárakon keresztül az emberektől -, és irányít át saját vállalatokhoz, hogy azok nyereségesek. Majd működésbe lép a kormány pénzszivattyúja, és azt is elvonja.