privatizáció;MÁV;járműgyártás;

- Kormányközeli magántőkealapnak adja el a MÁV karbantartócégének nagy részét az állam

Azt remélik, hogy így végső soron növekedni fog az utaselégedettség. 

Magántőke bevonásával válhat jobbá, egyszerűbbé a vasúti járművek karbantartásának és gyártásának folyamata a MÁV-VOLÁN-csoportnál, miután a Kormány döntése nyomán a MÁV VAGON Kft. mintegy 75%-a magánkézbe kerül - közölte kedden az állami vasúttársaság.

Mint írják, a tranzakciótól versenyképesebb, üzleti alapú működést, a döntések és a javítások átfutási idejének rövidülését, valamint a jobb anyagellátást várja a cégcsoport, amelyek révén növelhető a vasúti személyszállításért felelős MÁV-START járműveinek üzem- és üzletképessége, végső soron az általános szolgáltatási színvonal és utaselégedettség. A vállalat új, többségi tulajdonosa a Magyar Vagon Zrt. lesz, amely a Dunakeszi Járműjavító tulajdonosaként a magyar vasútijármű-gyártó és karbantartó piac meghatározó szereplője. A cél emellett, hogy szeretnék a kötöttpályás járművek 40 éves átlagéletkorát csökkenteni, ehhez pedig korszerű járművek beszerzése és gyártása szükséges.

A szerződést októberben kötik meg. A cég továbbra is a MÁV-VOLÁN-csoport leányvállalata marad, így a munkavállalók foglalkoztatásának feltételeit nem befolyásolja a tulajdonosi szerkezet változása.

A Forbes egyik korábbi cikke szerint a Magyar Vagont még 2019-ben alapította Szalay-Bobrovniczky Kristóf jelenlegi honvédelmi miniszter. Első nagy projektje az orosz Transmashholdinggal volt, amelyben 1300 vasúti kocsit gyártottak le Egyiptomnak. A vállalatban a cégjegyzésre jogosult személyek közt megtaláljuk a MOL ügyvezető igazgatóját, Bacsa Györgyöt. (Tavaly májusi miniszteri kinevezését követően Szalay-Bobrovniczky ebből az üzletéből is kiszállt.)

Az MNB függetlenségére hivatkozva azt nem akarta megmondani, le kell-e mondania Matolcsy Györgynek.