A vidéki választókat szeretné megnyerni a Demokratikus Koalíció (DK), aki a Fideszt le akarja győzni, őket kell megszólítania, Budapesten kívül kell érdemi teljesítményt elérni. Többek között erről beszélt a párt ügyvezető alelnöke. Molnár Csaba a párt és az árnyékkormány következő hónapokat érintő terveiről, és a jövő évi választásokkal összefüggésben beszélt minderről. Kijelentette: az önkormányzati választáson közösen, az EP választáson egyénileg szeretnének indulni.
Mint mondta, nyáron tagtoborzót tartottak, 2900-an léptek be a pártba, 70 százalékuk nem Budapesti.
Így már 17 ezer tagja van a DK-nak, kétharmaduk nem Budapesti.
A bővítés mellett elkészült nyáron a DK és az árnyékkormány elvi, filozófia anyaga, az „A haza vigyáz rád – az emberek állama” című anyaga. Ebben többek között azt írják le, hogyan akarják elérni, hogy „Több jövedelmet az embereknek, kevesebbet a tőkének”, vagy miként „Demokratizáljuk a demokráciát!”
Elmondta azt is, a párt és az árnyékkormány aktív politikai időszak elé néz ősszel, a kampánnyal 2-2,5 millió embert szeretnének elérni. Szeptember 22-én kezdődött a szezon a pártelnök, Gyurcsány Ferenc évadnyitó beszédével. Családi napokon pedig találkoznak a választókkal. Éppen lapunkban jelent a témában egy publicisztika az árnyékkormány miniszterelnökétől, Dobrev Klárától.
Ilyen Magyarországot akarunk!Interaktív országjárás kezdődik pénteken Budapesten, ekkor lesz a rendezvénysorozat nyitóeseménye, ezt követően 13 helyszínen szakpolitikai kérdésekről beszél az aktuális téma szakértőjével. Az első ilyen találkozó október 5-én lesz, és a szociális ügyekről, nyugdíjkérdésekről lesz szó, ekkor Gy. Németh Erzsébet lesz a szakértő. A záróeseményt december 15-én Szolnokon tartják, ott pedig Komáromi Zoltánnal az egészségügyi problémákat és lehetséges megoldásokat járják körbe. Megjegyezte, csak 5 találkozó lesz a fővárosban, a többit vidékre szervezik. Összesen 1000 szakértő vett és vesz részt a szakmai kérdések kidogozásában.
Ezek mellett október 2-tól november 19-ig utcai kitelepülésekre is készülnek. Több, mint 10 ezer aktivista segítségével 6 héten keresztül azt mutatják be, hogyan verte át Orbán Viktor az országot. Ehhez 1 millió példányban készültek szórólapok, Leplezd le Orbánt! - 15 tény a kormány hazugságaival szemben címmel. Olyan témákat járnak körbe, mint az infláció, a bérek, a nyugdíj, az oktatás és az egészségügy, valamint Orbán Viktor vagyona. A szórólapban az orbáni állításokat állítják szembe a valósággal, grafikonokkal, számokkal alátámasztott tényekkel - magyarázta.
Kijelentette: az a cél, hogy a kampánnyal 2-2,5 millió embert érjenek el.
A költségekkel összefüggésben megjegyezte: az őszi kampány szórólapjainak előállítása 31 millió forintba kerül, ezen kívül még terembérleti költségekkel kell számolni, az aktivisták ingyen dolgoznak. Szeretnének adományokat gyűjteni, de – mint mondta – kizárólag Magyarországról, magyar emberektől banki utalással, hiszen így átlátható a pénzmozgás.