;

vasút;vonalbezárás;Közlekedő Tömeg Egyesület;

- Olyan vasúti mellékvonalakat is bezárhat az Orbán-kormány, ahol nemrég újították fel az állomásokat

Persze ez sem lehet akadály, hiszen valahol aznapra lett készen egy vonal felújítása, hogy leállt a személyforgalom. 

Levélben fordult a Magyar Falu Program kormánybiztosához, Gyopáros Alpárhoz és Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterhez a Közlekedő Tömeg.

Az egyesület azt kifogásolja, hogy noha a kabinet kétmilliárd forintért nyújtott támogatást a Magyar Államvasutaknak (MÁV), hogy rendbe hozzon számos vidéki vasútállomást, most még is a személyforgalom leállításáról készül dönteni. Korábban mi is hírt adtunk róla, hogy a Közlekedő Tömeg szerint szeptembertől további hét mellékvonal bezárását fontolgatja a Lázár János-féle Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM). 

A szervezet kitér arra is, hogy több tucatnyi teljeskörűen felújított, patinás állomásépület, számos peron, új kerékpártároló és állomási előtér marad funkció nélkül a már bezárt, illetve bezárásra ítélt vasútvonalak mentén. 

„E példa is mutatja, hogy teljes koncepciótlanság, dilettantizmus és kapkodás jellemzi a magyarországi regionális vasútvonalak ügyét, ami a tendenciákból kiolvashatóan már rövid távon a teljes vidéki vasúthálózat bezárásával fenyeget. Egészen elkeserítő, hogy a kormányon belül ennyire nincsen meg a legminimálisabb kommunikáció sem a tárcák között alapvető kérdésekben” - zárul állásfoglalásuk. 

Ám egy-egy frissen felújított állomásépület aligha lehet akadálya annak, hogy megszüntessék a közlekedést. Erre a legjobb példa a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonal, ahol nemrégiben egy heves esőzés elmosta a síneket. A pályát pont addigra hozták rendbe, mire kiderült, hogy nem fognak rajta közlekedni szerelvények.

A tavaly rekordszámú, 10 millió szolgálati órát adó polgárőrség sem menekülhetett a drágulás elől: kevesebb lett az autós és több a gyalogos, kerékpáros járőrözés.