vasút;vonalbezárás;Közlekedő Tömeg Egyesület;

A Bz-kkel évek óta rengeteg a probléma, de a polgármester szerint erre lehetne megoldást találni

- Még hét vasútvonalat szüntetne meg az Orbán-kormány, a MÁV szerint nem született döntés az ügyben

Szeptember 1-én állhatnak üzembe rajtuk a vonatpótló buszok.

Lázár János „vidékellenes ámokfutása” nem állt meg – olvasható a Közlekedő Tömeg szerdán lapunkhoz is eljuttatott közleményében.

Az egyesület szerint augusztus 1-én jogellenesen bezárt tíz vasútvonal közül szeptember 1-én még hét vonalon állhat le a vonatforgalom:

  • a Budapest elővárosi forgalmában is részt vevő Esztergom-Komárom vasútvonal;

  • a Nyíregyháza elővárosi forgalmában a Nyíregyháza-Mátészalka-Zajta vonal;

  • a Nyíregyháza-Tiszalök viszonylat;

  • az Eger és Szilvásvárad közötti vasútvonal;

  • a Siófok és Kaposvár közti szakasz;

  • a Szentes-Orosháza;

  • valamint a Kiskunfélegyháza-Lakitelek vonal.

A MÁV korábban azt írta, nem született döntés arról, hogy további mellékvonalakon kerülne sor közlekedésimód-váltásra. Nem egyes vonalak vagy vonalcsoportok, hanem a regionális vonalhálózat egészét illetően vizsgálja azt, hogyan lehet a leginkább üzembiztos, kiszámítható és fenntartható közlekedést biztosítani az utasoknak.

A Közlekedő Tömeg információira azért érdemes odafigyelni, a szervezet nemrég elsőként értesült a mellékvonalak bezárásának első hullámáról, és nagyon pontosan eltalálta, hogy melyek lesznek az érintett szakaszok. 

Elvileg irtják a vérszívókat, de ez a jelek szerint nem sokat ér.