A Zeneakadémia Kodály Intézete által vezetett PRESTO (Practices and Resources for Equipping Schools to Teach Music Online) nevű, zenei távoktatást segítő Erasmus+ együttműködés kiemelkedő értékelést kapott. Az elérhető 100 pontból 96-ot, és mellé nemzetközi jó gyakorlat minősítést is kapott a bírálóktól – derül ki az intézmény lapunkhoz eljuttatott közleményéből. Mind a négy szempont esetében maximális, vagy csaknem maximális pontot adtak az Erasmus+ program bírálói a PRESTO elnevezésű projektre, amelynek fő célja, hogy segítse a zenei távoktatást ének- és szolfézs, valamint hangszeres órákon, továbbá a kórusmunkában. A Tempus Közalapítvány jelezte, hogy a magas pontszám miatt a projekt automatikusan megkapja az Európai Bizottság oktatási, audiovizuális és kulturális végrehajtó ügynökségétől a jó gyakorlat minősítést is.
Az együttműködésben 750 különféle oktatási anyag készült, amelyek között órarészletek, oktatóvideók, gyakorlóvideók, módszertani jegyzetek és hangfájlok találhatók. Az anyag számos példát mutat e arra, hogy egy adott zenei elem megtanítása különböző életkorú gyerekeknek eltérő módszertani megközelítést igényel online és offline egyaránt. A platform egy korábbi Erasmus+ pályázat eredményeképpen jött létre, és azóta a több mint 80 országban használt online tudásközpontban, a Kodály HUB-on kapott helyet, ahol bárkinek ingyenesen hozzáférhető.
A konzorcium vezetője a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézete volt Nemes László Norbert igazgató szakmai irányításával. Az együttműködés résztvevői a finnországi Caprice Oy, a Dublini Egyetem, a glasgow-i National Youth Choir of Scotland, valamint az ír Sing Ireland. Az elnyert támogatás összege több mint 260 ezer euró (101,6 millió forint).
A bírálók külön kiemelték a nemzetközi konzorcium, a finn, ír, skót és magyar zenepedagógusok között létrejött szakmai összhangot, továbbá az Európai Unió értékeinek fontos szerepet a megvalósítás során. Ilyen volt a skót partner részéről a hallássérülteknek készült zenei oktatóvideó angol jelnyelven, a magyar fél által a szülőknek összeállított kézikönyv, valamint az, hogy a projekt során feldolgozott dalok, zenerészletek számos európai nyelven hallhatók.
Cáfolta Navracsics Tibort az EU költségvetési biztosa, a magyar diákok már szeptembertől kimaradhatnak az Erasmus pluszbólKuriózum továbbá a fiatal ír és magyar zeneszerzők bevonása a projektbe, az általuk komponált játékos és a távoktatás hátrányait erénnyé alakító különleges mű is – írták a közleményben.
A hírnek különleges hangsúlyt ad, hogy – mint arról lapunk korábban beszámolt – a Magyar Művészeti Akadémia (MMA) Zeneművészeti Tagozatának több mint fele, huszonnégy tagja írta alá azt a levelet, amelyet Vashegyi György elnöknek küldtek a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem rektori pályázata körüli anomáliák miatt. Válaszlevelében Vashegyi azt állította, hogy „az intézmény mostanra egész fennállásának egyik legsúlyosabb szakmai és morális állapotába jutott”.
Az új rektori pályázat is bírálatok kereszttüzébe került a Zeneakadémián, az MMA elnöke keményen nekiment az intézménynek