Szakmai alaposságot senki sem kérhet számon a Lázár János vezette Építési és Közlekedési minisztérium államtitkárán, Nagy Bálinton, aki utóbbi területért felel: elődjének, Vitézy Dávidnak pénteki tételeles bírálatára, amelyben rossznak nevezte a döntést, hogy augusztus 1-jétől tíz hazai vasútvonalon megszűnik a közlekedés, tömören válaszolt – szúrta ki a Telex a Facebook-bejegyzésekben vívott párbajt. Nagy ennyit írt: „Vitézy Dávidnak megártott a meleg...! Valószínűleg ezért felejtette el, hogy fél évvel ezelőttig ő felelt a közlekedésért!”
Vitézy Dávid pénteken példákkal támasztotta alá, hogy szerinte miért rossz ez a döntés, a tömeges vonalbezárás. Ugyan a MÁV a bezárást azzal indokolta, hogy jármű- és személyzethiány van, ez Vitézy szerint azt jelenti, hogy a cég képtelenné vált annak a közszolgáltatásnak az ellátására, amelyet a magyar állam megrendelt tőle. A volt államtitkár szerint a megoldás az lenne, ha a vasúti szolgáltatás megrendelője a MÁV-ot versenyeztetné más cégekkel, és a legjobb ajánlattevőt bízná meg a vonalak üzemeltetésével.
Vitézy Dávid kommentben válaszolt, felhívva a figyelmet arra, hogy a mellékvonalakat a mostani közlekedési vezetés zárja be, nem az előző, ők pont hogy életet próbáltak lehelni beléjük, például a Székesfehérvár – Komárom vonal új menetrendjével vagy a most bezárásra ítélt Miskolc-Tiszaújváros villamosított vonal sűrítésével. – volt reformterv arra is, miként lehetne versenyt és ezáltal új járműveket hozni a regionális szolgáltatások ellátásába, ennek a végrehajtását szintén a jelenlegi vezetés állította le. – Kicsit több szerénységet javaslok, ha már látványosan omlik össze a vasúti közszolgáltatás idén nyáron – fogalmazott a korábbi államtitkár.
Jármű- és személyzethiánnyal magyarázza a MÁV a vasúti mellékvonalak bezárásátVasúti mellékvonalak bezárására készül a MÁV és az Orbán-kormány