;

BRFK;verseny;gázolás;közúti baleset;gyorshajtás;halálos baleset;

Miután a Mercedes nekiütközött a szalagkorlátnak, felborult, és így pörögve még 70 métert csúszott

- Őrizetben az Árpád hídi gázoló, 137-tel hasított, amikor elütötte az áldozatát

Három autós spontán versenyzése okozta a halálos balesetet. A gázoló nem volt ismeretlen a rendőrség előtt, korábban okozott már két anyagi kárral járó balesetet, és 13 büntetőpontot is összegyűjtött.

A sebességtúllépés és három autó spontán versenyzése okozta a múlt héten szombat hajnalban bekövetkezett Árpád hídi tragédiát, amelyben meghalt egy 26 éves kerékpáros – tájékoztatott Balogh Ádám ezredes, a Budapesti Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályának vezetője. A sajtótájékoztatón bemutatták a térfigyelő kamerák felvételeit, amelyeken jól látható, ahogy a Mercedes és egy BMW nagy sebességgel halad az úton, mögöttük kicsit lemaradva még egy BMW követi őket. A rendőrség megállapítása szerint nem előre tervezett verseny alakult ki az alaposan feltuningolt járművek között annak ellenére, hogy a 690 lóerős Mercedesszel szemben esélye sem volt a 190 lóerős BMW-nek.

Bár a járművezetők tagadták a versenyzést – a Mercedes 33 éves sofőrje azt vallotta, azért növelte a sebességét, mert a visszapillantó tükörből úgy érzékelte, hogy a BMW rátapadt, míg a BMW vezetője azt állította, hogy a Mercedestől függetlenül növelte a sebességét. Azonban a szemtanúk szerint is egyértelműen megállapítható volt, hogy valójában versenyeztek. A Mercedes sofőrje az Árpád hídi feljáró után intenzív gyorsításba kezdett, majd a Népfürdő utca magasságában balra csúszott, mire a vezetője jobbra kormányzással próbálta meg stabilizálni az autó mozgását, sikertelenül. Az autó kicsúszott jobbra, átszakította a szalagkorlátot, és elgázolta a szabályosan arra közlekedő kerékpárost. A fiatalember ennek következtében kettős végtagvesztést szenvedett, és a kórházba szállítását követően meghalt.

A baleset erejét jól mutatja, hogy miután a Mercedes nekiütközött a szalagkorlátnak, a tetejére borult, és így pörögve még 70 métert csúszott. Az elsőként érkező BMW intenzív fékezéssel még el tudta kerülni az ütközést, azonban a mögötte érkező már nem tudott megállni, belerohant a Mercedesbe. Ennek a két autónak a vezetői súlyos sérüléseket szenvedtek. A kirendelt műszaki szakértő megállapította, hogy a sodródást megelőzően a Mercedes legalább 137 kilométer per órás sebességgel haladt, illetve a balesetben érintett járművek nem rendelkeztek műszaki hibával, bár a Mercedes menetstabilizátorát kikapcsolták. A vizsgálat során az is kiderült, hogy egyik érintett sofőr sem állt alkohol vagy kábítószer hatása alatt a baleset idején.

Tekintettel arra, hogy a Mercedes vezetője a megengedett sebességhatárt jelentősen túllépte, teljes mértékben figyelmen kívül hagyta a közlekedési szabályokat, a férfit a rendőrök pénteken a kórházi ellátást követően előállították, gyanúsítottként hallgatták ki, intézkedtek az őrizetbe vételével, és előterjesztést tettek a letartóztatására. Halálos baleset gondatlan okozásával gyanúsítják. A gyanúsított elismerte a felelősségét a balesetben.

A védett fajok ellen elkövetett bűncselekmények veszélyeztetik Európa növény- és állatfajait, miközben ezen bűncselekmények nagy része felderítetlen marad, az elkövetők pedig megússzák a büntetést. Így foglalható össze a LIFE SWiPE projekt konzorcium által a napokban publikált jelentés.