Magyarország;Szlovákia;Híd;építés;kerékpárút;

Képünk illusztráció

- Újabb kerékpáros híd épül Magyarország és Szlovákia között

A híd a szlovák oldali Kis-Csallóköz szigetet a magyar oldali Szigetközzel köti össze, és részévé válik az EuroVelo 6 kerékpáros útvonalnak. A projekt jóváhagyott költségvetése több mint 10,4 millió euró, a létesítmények kivitelezésének finanszírozása Szlovákia és Magyarország között 50-50 százalékban oszlik meg.

Megkezdődtek a kivitelezési munkák a magyarországi Dunakiliti és a szlovákiai Doborgaz közötti hídon, amelyet átadása után kerékpárosok, gyalogosok, a mentőszolgálat és a fenntartási munkálatokat végző gépkocsik használhatnak – derül ki az Építési és Közlekedési Minisztérium közleményéből.

Az MTI-hez eljuttatott tájékoztatás szerint a beruházásban közreműködő szereplők egy konferencián mutatták be az eddigi lépéseket és a 2024-es befejezési határidőig előttük álló feladatokat.

A tárca hangsúlyozta: a Dunakiliti-Doborgaz (Dobrohošť) közötti gyalogos-kerékpáros Duna-híd és a hozzá vezető szakaszok, műtárgyak megvalósítása lehetőséget teremthet arra, hogy a térségben levő, eddig elszigetelt határ menti települések között kapcsolat alakuljon ki. Az új kapcsolat elsősorban a helyi lakosság számára kedvező, továbbá a turisztikai igényeket is kielégíti.

A híd a szlovák oldali Kis-Csallóköz szigetet a magyar oldali Szigetközzel köti össze, és részévé válik az EuroVelo 6 kerékpáros útvonalnak.

A fejlesztés részeként a Duna jobb parti, Magyarország felőli oldalán gyalogos és kerékpáros út épül a duzzasztómű és a híd közötti szakaszon közel 506 méteres hosszban. A Dunakiliti és Doborgaz közötti híd 500 méter hosszú lesz (mederhíd az ártéri hidakkal együtt), és fele közvetlenül a víz fölött húzódik majd. A hídhoz a szlovák oldalon is gyalogos és kerékpárút kapcsolódik – írják a közleményben.

A "Doborgaz-Dunakiliti gyalogos- és kerékpáros híd építése" című projekt az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program társfinanszírozásában valósul meg. A magyar oldali partner a magyarországi Építési és Közlekedési Minisztérium.

A projekt jóváhagyott költségvetése több mint 10,4 millió euró, a létesítmények kivitelezésének finanszírozása Szlovákia és Magyarország között 50-50 százalékban oszlik meg. A projekt magyar oldali jóváhagyott költségvetése 5 492 092,1 euró, melynek 85 százalékát az Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozza, a fennmaradó 15 százalékot a magyar állami költségvetés fedezi. A Magyar Állam a projekt megvalósítására 502 381 618 forint többletforrást biztosít – tájékoztatott a tárca.

Áprilistól pedig az M31-es autópálya több szakaszán. A munkálatok az M0-son hétvégente, az M31-esen pedig hétköznaponként zajlanak, és június végéig tartanak.