Az Orbán-kormány már az ugyanazon szekértáborhoz tartozó Tarlós Istvánnal is hosszan huzakodott a híd felújításához kért állami támogatásról. A kabinet különféle feltételeket szabott, mint például a híd járdáinak szélesítése, a hídzárlat 18 hónapban való maximálása. Majd amikor kiderült, hogy a járdák nem szélesíthetőek tovább, mert nem bírná el a híd, a kormány lecsípett egymilliárdot a korábban a felújításokra ígért – egyébként is nevetségesen kevés – hétmilliárdból. Tarlós még főpolgármesterként, illetve Gulyás Gergely kancelláriaminiszter vállvetve állították, hogy a pénz nem vész el, Budapest a hídhoz kapcsolódó közterek felújítására költheti.
Az erre vonatkozó tervezői szerződést 2021 márciusában írták alá, de a fővárosnak nem volt pénze rá. A feladatot 2021-ben a Vitézy Dávid vezette Budapest Fejlesztési Központra (BFK) bízták, de semmi nem történt, februárra a városvezetés elunta a dolgot és visszavette a projektet. A kormány erre az egész Széchenyi teret elvette más belvárosi közterekkel együtt és átadta az V. kerületnek, így a folyamat újra leállt. A másik hídfő, a Clark Ádám tér ráncfelvarrása, a körforgalom új aszfalt kopóréteget és forgalomtechnikai jeleket kapott – már be fejeződött. De a zöld is megújul.
A Lánchíd felújítása a kivitelezői szerződésben rögzített ütemterv szerint halad. A november közepén lezajlott sikeres próbaterhelés után eredményesen lezárult a közbenső műszaki átadás-átvétel. A szakhatóságok pedig hozzájárultak a Lánchíd ideiglenes forgalomba helyezéséhez. Így péntek délutántól a BKK járatai, a taxik, a kerékpárosok és motorosok felhajthatnak a hídra. Az egyéni gépjárművel közlekedők viszont nem. Így a kormánytagok szolgálati autói sem.
Az emiatt támadt indulat hevében Láng Zsolt, a Közép-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztosa a Világgazdaságban kijelentette, hogy a fővárosi önkormányzat nem teljesítette a kormánnyal kötött megállapodást, miszerint a gépjárműforgalom teljes vagy részleges korlátozása nem haladhatja meg a 18 hónapot, márpedig a 6 milliárdos állami támogatás csak a feltételek teljesítésekor jár.
Karácsony Gergely főpolgármester a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsán (FKT) köttetett megállapodásban foglaltakkal válaszolt: „a Széchenyi lánchíd felújítását követő forgalmi rendjével kapcsolatos döntést a felújítás befejezéséig szükséges meghozni”. Ahogy FB-posztjában írja: tartják a határidőket és a költségkeretet, ami nem jellemző a hazai beruházásokra. A forgalmi rendről viszont a jövő őszi végleges átadásig a budapestiek fognak dönteni és nem a kormány.
A kormány már Karácsony Gergely hivatalba lépésekor egy egész kommunikációs kampányt fűzött fel a híd nem halasztható felújítására, a főváros késlekedésére, de 6 milliárdot csak a felújítás utolsó részleteként ígérte. Úgy tűnik, most már ebből is kihátrálna.