;

önkormányzat;szerződés;Újpest;média;ATV;szereplés;Óbuda;

- A zuglóin kívül az óbudai és az újpesti önkormányzat is fizet a szereplésért az ATV-ben

Bár az újpesti önkormányzat közölte az összeget, az óbudai nem, pedig az adat nyilvános. Arra nem válaszoltak egyértelműen, hogy melyik műsorba vásárolták be magukat politikusok, az ATV pedig nem reagált a kérdésekre.

A zuglóin kívül az óbudai és az újpesti önkormányzat is fizet az ATV-ben való szereplésért – írja a 24.hu.

Az említett három kerület vezetői rendszeresen feltűnnek az ATV műsoraiban, ám az önkormányzatok nem válaszoltak egyértelműen azzal kapcsolatban, hogy melyik műsorba „vásárolták be magukat” a politikusok. A csatorna nem reagált a portál megkeresésére.

Az egésszel nem önmagában az jelent problémát, hogy egy-egy önkormányzat fizet a megjelenésért – abban az ellenszélben, amelyet a Miniszterelnöki Kabinetiroda költései jelentenek, elenyésző összeget –, hanem az, hogy ilyen esetekben jelezni kellene, hogy támogatott, fizetett tartalomról van szó.

Mint arról a Népszava is beszámolt, nemrég a szocialista Horváth Csaba által vezetett zuglói önkormányzattal kapcsolatban kiderült, hogy leszerződött az ATV-vel (illetve a Klubrádióval és Fiala Jánossal is). Az egyik szerződés értelmében az ATV Zrt. havonta legalább háromszor biztosít „témakommunikációs megjelenési lehetőséget” Zugló számára, s bár azt nem konkretizálták, hogy pontosan kit és milyen műsorokban látnak vendégül, a témákat a kerület javasolhatja. Ezért havi 535 ezer forint plusz áfát fizetnek a csatornának.

Az újpesti önkormányzat a portál kérdésére elárulta, hogy 9,8 millió forintért szerződött az idén áprilisban az ATV-vel 11 hónapra, ami havi közel bruttó 890 ezer forintot jelent. Nem csak az ATV-vel, hanem a Spirit FM-mel is szerződtek.

Mint írják, a DK-s Kiss László vezette Óbuda nem volt ilyen közlékeny. Összeget nem említve annyit írtak kérdésükre, hogy „Óbuda-Békásmegyer Önkormányzatnak, több önkormányzathoz hasonlóan, van szerződése az ATV-vel. Ezek 2020, 2021 és 2022-ben is megköttettek. A szerződés abból a megfontolásból jött létre, hogy az önkormányzat fontosabb híreit a minél szélesebb nyilvánosság megismerhesse”.

Mint azt a portál megjegyzi, azért érdekes, hogy a polgármester nem említett összeget, mert ez nyilvános, megtalálható a kerület szerződéseinek listáján.

Eszerint Óbuda termékmegjelenítésre szerződött „rögzített mennyiségben és közzétételi díj ellenében” az ATV-vel

  • 2020-ban 5,6 millió,

  • 2021-ben 5,5 millió forintra.

Megjegyzik azonban, hogy ebből mindazonáltal nem derül ki, mit/kit is jelent pontosan a termék: óbudai témát, esetleg politikust, netalán mindkettőt.

A szintúgy DK-s irányítású XVIII. kerület egyelőre nem volt hajlandó elárulni, van-e ilyen szerződése a csatornával, pedig – mint azt a portál megjegyzi – Szaniszló Sándor polgármester sokat szerepel a csatornán.

A portál megkérdezte Terézváros, Erzsébetváros, Ferencváros, az I. és a II. kerület, illetve Újbuda és Eger önkormányzatát is, amelyek azt közölték, ők nem kötöttek szerződést az ATV-vel, vagyis nem fizetnek a polgármester szerepléséért (vezetőik viszonylag szintén gyakran feltűnnek a csatorna műsoraiban, ezért kérdezték meg őket). 

Polyák Gábor, az ellenzéki összefogásnak az országgyűlési választási kampányban a sajtó- és médiapolitikáért felelős kabinetvezetője a portálnak nyilatkozva úgy vélekedett:

„Szomorú, hogy ellenzéki politikus bevásárolják magukat bizonyos műsorokba. Ez egy felháborító ügy. Az, hogy ebből nincs nagyobb botrány, az az elmúlt 12 év okozta fásultságnak tudható be.”

A kelet-közép-európai reklámpiacok folyamatait, trendjeit összefoglaló elemzés szerint továbbra is az állami szereplők állnak a magyar reklámpiac élén. Bár a magyar reklámpiac 9 százalékos növekedést ért el, ezt az infláció lényegében el is vitte.