Nyáron már ne maradjon otthon! – buzdít napokon óta pink színű kis gatyában óriásplakátokon Győrfi Pál, egy utazási irodát reklámozva. Készült kisfilm is: a tengerparton a mentők szóvivője önfeledten dobja le magáról a zakót, nyakkendőt, inget, és pink gatyában lódul neki a fodros haboknak. Hogy végülis eljut-e a víz hűséig, nem tudni, mert a következő snittben egy nyugágyból visszafordulva mondja bele megint a kamerába: „Nyáron már tényleg ne maradjanak otthon!”
A hirdetés szlogenje egyértelműen a 2020-as járványügyi szerepére utal, amikor Győrfi Pál volt a pandémia elleni állami küzdelem „arca”, s ekként kérte arra az időseket: Maradjanak otthon! Nem ez az első eset, hogy Győrfi hivatalos megszólalásai mellett műsorvezető vagy éppen hirdetések főszereplője a nyilvánosságban. Míg mentősként, a járvány elleni védekezés arcaként emberéleteket véd, a kereskedelmi reklámokkal pénzügyi döntéseket befolyásol.
Helyes-e ezt a két szerepet keverni? - tették fel a kérdést sokan a közösségi portálokon. Volt, aki ott úgy ítélte meg, hogy ha a munkaszerződése nem tiltja, akkor reklámozzon, csak adjon le az így megkeresett pénzből az OMSZ-nek is. Mások azt is felvetették: míg az átlag egészségügyi dolgozók csak belerokkantak a járvány alatti munkába, a szóvivőnek legalább megérte a szerepvállalás.
Megkérdeztük mások mellett a szaktárcát, az OMSZ főigazgatóját is, hogy szerintük összeegyeztethető-e az efféle kereskedelmi tevékenység az állami kommunikáció arca szereppel. Az állásfoglalást az ágazat vezetői a jelek szerint lepasszolták a mentőszolgálat szóvivőjének, mert választ egyedül magától Győrfi Páltól kaptunk. Ő egyebek mellett azt írta: „A járvány első hullámának idején a „Maradjanak otthon!” üzenetre volt szükség, ma már azonban az eredményes járványkezelés és a vírus visszahúzódása miatt eljött az idő a testi-lelki kikapcsolódásra. Az utazási iroda reklámja ezt a derűs üzenetet hordozza (...). Ráadásul az utazási iroda a mentődolgozóknak kedvezményt is biztosít.”
Tényleg ideje nyaralni!