Az iskolaszék szerint tagjai „nem vitatják el a Maus, mint nagy hatású és jelentőségteljes irodalmi mű értékeit, és nem vitatják el annak fontosságát, hogy a holokauszt történelmi és erkölcsi tanulságait és valóságát tanítsák a gyerekeknek” - írja a BBC. „Egyszerűen úgy gondoljuk, hogy ez a mű nem megfelelő arra, hogy a diákokat tanítsuk” – fogalmaztak. Állításuk szerint utasították a tanárokat, hogy a holokausztról egy „korban megfelelőbb módon” tanítsanak, hozzátéve: „Mindnyájunk kötelessége annak szavatolása, hogy a fiatalabb korosztályok tanuljanak (a holokauszt) szörnyűségeiről annak érdekében, hogy egy ilyen dolog soha többé ne ismétlődhessen meg”.
A Pulizer-díjas Maus szerzője, Art Spiegelman a CNBC-nek adott interjúban úgy fogalmazott, elképesztette a döntés, amelyet „orwellinek” nevezett. Spiegelman szerdán, egy nappal a holokauszt nemzetközi emléknapja előtt arról beszélt: „Oly sok fiatallal találkoztam, akik... az én könyvemből tanultak dolgokról”.
A Maus – Egy túlélő regénye című mű azt mutatja be, hogy a szerző szülei miként élték túl a holokausztot. Spiegelman szülei lengyel zsidók voltak, akiket a második világháború alatt az auschwitzi haláltáborba deportáltak. A kézzel rajzolt illusztrációkkal tarkított Maus – amelyben a zsidókat egerekként, a nácikat macskákként ábrázolják – egy sor irodalmi díjat nyert 1992-ben.