Az első két negyedév eredménye alapján októberben megszavazott 2 milliárd forint után most újabb 1 milliárd forint osztalékelőleg kifizetésére adott tulajdonosi felhatalmazást a Fővárosi Közgyűlés. A Fővárosi Csatornázási Művek (FCSM) szeptember végi közbenső mérlege szerint az 1,4 milliárdos eredmény alapján az osztalékelsőbbséggel rendelkező francia befektetők részére megkaphatják a 2020. évre jóváhagyott 4,036 milliárd forint összegű osztalék negyedét azaz valamivel több, mint 1 milliárd forintot. A döntés kissé meghökkentőnek tűnik a főváros megszorult pénzügyi helyzetében.
Kiss Ambrus a közgyűlés előtti háttérbeszélgetésen a jövő évi visszavásárlási tervekkel indokolta a javaslatot: Ha többségi tulajdonosként nem egyezünk bele az osztalékfizetésbe, akkor az osztalékelsőbbséggel bíró francia cég szerződésszegés címén felbonthatja az 1997-ben kötött privatizációs szerződést. Ebben az esetben a cég kisebbségi tulajdoni hányadát jövőre nem tudja a privatizációs szerződés szerinti, alacsony áron visszavásárolni az önkormányzat – vázolta fel lapunknak a döntés hátterét a főpolgármester-helyettes, aki szerint nincs módjuk visszatartani a pénzt. Ha megtennék a most kifizetendő osztaléknál többet veszíthetnének egy esetleges peren, de még rosszabbul járhatnának a végelszámolásnál. A privatizációs szerződés ugyanis jövő novemberben lejár, a fővárosnak pedig elsőbbségi joga lesz a cég 1997-ben eladott 25 százalékos részvénypakettjének visszavásárlására. Nagy kérdés, hogy a kormányzati elvonások és a járvány hatásai miatt meglehetősen nehéz pénzügyi helyzetben lévő önkormányzatnak miből lesz pénze erre. A pakettet annak idején 16,5 milliárdért vette meg a német Berlinwasser Holding, majd 2015-ben a francia Veoliához került.
A Fővárosi Közgyűlés elfogadta a fővárosi mikromobilitási pontok kialakítására vonatkozó előterjesztést is. A rollerparkolók használatára a kerületi önkormányzatok kötnek hatósági szerződést a szolgáltató cégekkel, amelyek városrészenként eltérő díjat fizetnek ennek fejében. A parkolók kialakítása után csak ezekben helyezhetőek el a használaton kívüli eszközök. A szabálytalanul széthagyott rollerek és kerékpárok után alkalmanként és járművenként maximum 10 ezer forintos büntetés szabható ki, de ha forgalmi akadályt okoznak, akkor az eszközöket el is szállíttathatják. Ennek költségét szintén a szolgáltató fizeti meg. Az első mikromobilitási pontokat a VIII. kerületben alakítják ki – a Corvin pláza melletti Futó utcában már működik egy –, tömegesen várhatóan jövő tavasszal jelennek meg Budapesten 100-200 helyszínen. A belső kerületekben 250 méterenként lesz egy mikromobilitási pont. Eddig 11 – jellemzően belvárosi - kerület jelezte csatlakozását az új rendszerhez.