Lerakták a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítésének alapkövét pénteken Kiskunhalason. A rendezvényen Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kijelentette:
A beruházás 85 százalékát hitelből, a fennmaradó 15 százalékot saját forrásból, önrész biztosításával finanszírozza a magyar állam, hangsúlyozta Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. Csakhogy a részletek nyilvánossága ügyében jelenleg is per van folyamatban, amit azok titkosítása miatt Szél Bernadett független parlamenti képviselő pert indított az állam ellen.
A Népszava is beszámolt szeptember első felében arról a bírósági döntésről, amely szerint a kormánynak be kell mutatnia azokat a konkrét külgazdasági és külpolitikai érdekeket, amelyek érvényesítését veszélyeztetné a hitelszerződés nyilvánosságra hozatala. Mint lapunk felidézte:
A pénteki alapkőletételen Tomislav Momirovic szerb építésügyi, közlekedési és infrastruktúráért felelős miniszter arról beszélt, hogy szerinte a térség legmodernebb vasútjának megépítésével „még jobb kapcsolatokat teremtenek a két nemzet között”.